وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » در واکنش به شیوع سویه اومیکرون، مقررات سختگیرانه برای مسافران به اجرا درآمد

تاریخ انتشار : 1400/09/07 - 4:17

در واکنش به شیوع سویه اومیکرون، مقررات سختگیرانه برای مسافران به اجرا درآمد

صدای استرالیا– تعدادی از ایالات و قلمروهای استرالیا، در واکنش به شیوع سویه اومیکرون ویروس کووید-۱۹ مقررات تازه‌ای را برای […]

در واکنش به شیوع سویه اومیکرون، مقررات سختگیرانه برای مسافران به اجرا درآمد

صدای استرالیا– تعدادی از ایالات و قلمروهای استرالیا، در واکنش به شیوع سویه اومیکرون ویروس کووید-۱۹ مقررات تازه‌ای را برای مسافران ورودی اعمال کردند.

بر اساس تصمیمات جدید، تمامی مسافران ورودی به نیوساوت‌ولز، ویکتوریا و قلمرو پایتختی، از این پس باید تست کرونا داده و به مدت ۷۲ ساعت ایزوله شوند. این اقدامات احتیاطی از نیمه شب دیشب به اجرا درآمده است.

استرالیای جنوبی اما اقدامات سختگیرانه‌تری نسبت به سایر نقاط کشور درنظر گرفته است.

بر این اساس، تمامی مسافران بین‌المللی و افرادی که از مناطق پرخطر درون استرالیا به این ایالت سفر می‌کنند، یا مسافران بین‌المللی که از طریق مرز ورودی دیگری به استرالیای جنوبی می‌آیند، باید ۱۴ روز قرنطینه را پشت سر بگذارند.

البته این دستورالعمل جدید مشخص نکرده که آیا باید این مدت در هتل قرنطینه سپری شود یا قرنطینه خانگی.

درعین حال افرادی که از نواحی دولت‌های محلی کم خطر یا با ریسک متوسط وارد این ایالت می‌شوند، باید نتیجه منفی تست کووید-۱۹ مربوط به ۷۲ ساعت پیش از ورود به استرالیای جنوبی را ارایه کنند.

بنا به اعلام پلیس استرالیای جنوبی، از این پس، دستورالعمل تست در هنگام ورود و ماندن در قرنطینه تا دریافت جواب منفی تست نیز لغو شده است.

همچنین تمامی افرادی که واکسن نزده و قصد سفر به استرالیای جنوبی را داشته باشند، باید درخواست معافیت بدهند.

دستورالعمل‌های مربوط به ورود مسافران به ایالت‌ها شنبه شب اعلام شد؛ اما پیش از آن، دولت فدرال نیز مقررات امنیتی ملیرا در مرزهای کشور به اجرا گذاشت.

بر این اساس، تمامی مسافران که در مدت ۱۴ روز پیش از سفر به استرالیا، در یکی از کشورهای آفریقای جنوبی، لسوتو، بوتسوانا، زیمبابوه، موزامبیک، نامیبیا، اسواتینی و سیشل بودهاند، صرف نظر از وضعیت واکسنشان باید به مدت ۱۴ روز در قرنطینه تحت نظر باقی بمانند.

ایالت‌های نیوساوت‌ولز و ویکتوریا، یک قدم فراتر نهاده و اعلام کرده‌اند که تمامی مسافران کاملا واکسینه شده که در ظرف دو هفته پیش از ورود به این ایالات، در یکی از کشورهای آفریقایی مذکور حضور داشته‌اند، باید مستقیما به محل اقامت خود رفته و ۷۲ ساعت خود را ایزوله کنند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت ویکتوریا، این مقررات شامل کودکان واکسینه نشده زیر ۱۲ سال و هر شخصی که به دلایل پزشکی از زدن معاف است هم می‌شود.

دولت قلمرو پایتختی نیز اعلام کرده که تمامی مسافران خارجی واکسینه شده ورودی از کشورهایی به جز شش کشور یاد شده در جنوب آفریقا، که تا نیمه شب دیشب وارد شده‌اند، باید تا ساعت ۱۱:۵۹ شب سه‌شنبه ۳۰ نوامبر قرنطینه شوند.

در قلمرو پایتختی، نیوساوت‌ولز و ویکتوریا، تمامی مسافران واکسینه نشده خارجی به هتل قرنطینه اعزام شده و ۱۴ روز در آنجا تحت نظر خواهند بود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه