وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » درخواست موریسون برای بازشدن مرزهای داخلی

تاریخ انتشار : 1399/06/07 - 14:14

درخواست موریسون برای بازشدن مرزهای داخلی

صدای استرالیا- نخست وزیر اسکات موریسون درباره تاثیرات مرزهای داخلی استرالیا بر زندگی روزمره شهروندان این کشور سخنرانی پرشوری کرد.

درخواست موریسون برای بازشدن مرزهای داخلی

صدای استرالیا– نخست وزیر اسکات موریسون درباره تاثیرات مرزهای داخلی استرالیا بر زندگی روزمره شهروندان این کشور سخنرانی پرشوری کرد.

موریسون روز جمعه در نشست در جنوب نیوساوت ولز در جمع سیاستمداران، رهبران محلی و کشاورزان کوما درخواست کرد تا فکری به حال باز شدن مرزهای داخلی استرالیا شود. تمرکز اصلی سخنان موریسون بر عواقب بسته شدن مرزها تحت تاثیر همه‌گیری کرونا برای محلیان استرالیایی بود.

کشور بدون مرز

موریسون گفت استرالیا کشوری است که فارغ از مرزبندی‌های داخلی بنا شده است. او پیشتر نیز ایالت‌هایی که مرزهای خود را بدون ارائه دلایل و انگیزه‌های پزشکی مشخص بسته بودند به باد انتقاد گرفته بود. او همچنین از استرالیای جنوبی و نیوساوت ولز به خاطر همکاری‌هایشان بر سر مسائل مرزی تشکر کرد. موریسون به داشتن رویکردی منطقی‌تر از آنچه اکنون در کشور برقرار است تاکید دارد.

او در سخنانش گفت: ما به عنوان یک ملت باید تفکیک‌ناپذیر باشیم. ما اول باید استرالیایی باشیم و نباید بگذاریم این بحران ما را به سمت تجزیه شدن سوق دهد. موریسون معتقد است باید مفهوم واضح‌تری از کانون ابتلا ارائه شود تا رویکرد هدفمند‌تری نسبت به موضوع بسته بودن مرزها به وجود آید. او همچنین بر لزوم ایجاد استراتژی‌های جلوگیری از آلودگی در هر استان و قلمرو تاکید کرد تا به این شیوه بتوان هرچه زودتر مرزهای داخلی را باز کرد.

مرگ غم‌انگیز یک نوزاد

موریسون درخواست دلسوزانه خود را پس از رویداد ناگواری که برای یک زن باردار رخ داد مطرح کرد. این زن که دوقلو باردار بود، اجازه ورود به کوئینزلند برای انجام جراحی اورژانسی را به دست نیاورد و به همین دلیل یکی از جنین‌هایش از دست رفت. او پس از رد شدن درخواستش برای عبور از مرز، مجبور شد ۱۶ ساعت صبر کند تا به بیمارستانی در سیدنی  منتقل شود و همین مدت زمان باعث مرگ یکی از جنین‌ها شد.

موریسون در سخنانش بارها به این موضوع اشاره کرد و گفت باید توضیحی بر این سختگیری‌های مرزی که از دسترسی مردم به درمان جلوگیری می‌کند ارائه شود. موریسون تاکید کرد هر استرالیایی که به درمان نیاز دارد، باید به آن دسترسی داشته باشد، خواه مرکز درمانی داخل ایالت باشد یا خارج از آن. با وجود اصرارها و تاکید‌های فراوان، مقامات ایالت‌ها همچنان نسبت به باز کردن مرزها تمایلی ندارند و آن را عامل افزایش احتمال ابتلای بیشتر می‌دانند.

منبع: ۷NEWS

 


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه