وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024
» اجتماعی » درخواست مقامات بهداشت نیوساوت‌ولز: اگر این علایم را دارید تست کرونا بدهید

تاریخ انتشار : 1399/01/28 - 13:16

درخواست مقامات بهداشت نیوساوت‌ولز: اگر این علایم را دارید تست کرونا بدهید

صدای استرالیا- مهم نيست كدام قسمت نيوساوث‌ولز سکونت دارید، اگر سرفه می‌کنید، تب یا گلودرد دارید، باید تست کرونا بدهید.

درخواست مقامات بهداشت نیوساوث‌ولز: اگر این علایم را دارید تست کرونا بدهید

صدای استرالیا- مهم نیست کدام قسمت نیوساوت‌ولز سکونت دارید، اگر سرفه می‌کنید، تب یا گلودرد دارید، باید تست کرونا بدهید.

با کاهش تعداد روزانه تست‌های انجام شده و پررنگ باقی ماندن نگرانی مقامات بهداشت از انتقال بیماری در اجتماع، نیوساوث‌ولز دامنه تست‌گیری خود را وسیع‌تر کرده تا هرفردی که خفیف‌ترین نشانه‌ای از خود بروز می‌دهد غربالگری شود.

بیش از یک سوم از ۲۸۸۶ مورد ابتلا به کرونا در این استان در محیط زندگی و رفت و آمد خود به این بیماری مبتلا شده‌اند و منشا ابتلای ۳۵۰ مورد از آنها نیز نامشخص است. آمار تست‌های انجام شده تا روز سه‌شنبه نیز از ۴۵۰۰ مورد در هفته گذشته، به ۱۳۰۵ مورد رسیده‌است.

اوایل این هفته، تست‌گیری در مناطقی که در معرض انتقال اجتماعی بیشتری قرار داشتند، با هدف مهار شیوع محلی، افزایش بیشتری پیدا کرد.

مناطقی که به‌طور ویژه باید با خفیف‌ترین علائم تست کرونا بدهند

گلدیس برجیکلیان به صورت ویژه به شهروندان مناطق پنریت، اینروست، لیورپول، رندویک، ویورلی، وولارا، بلک‌تاون، کامبرلند، وست‌مید و راید تاکید کرد تا درصورت داشتن خفیف‌ترین علائم نیز تست کرونا بدهند. برجیکلیان گفت: مدیریت شیوع و کنترل آن به واسطه سرکوب بیماری در افرادی که به شکل انتقال «اجتماع به اجتماع» بیمار می‌شوند، برای ما بسیار مهم است.

استفان لیدر پروفسور سلامت عمومی دانشگاه سیدنی معتقد است اگرچه آمار موارد ابتلای ناشی از سفر رضایت‌بخش است، اما نسبت موارد ابتلای ناشی از تماس‌های فردی در جامعه نگران‌کننده‌ است. به گفته او کاهش نیافتن موارد ابتلای ناشی از انتقال در اجتماع (شکلی از سرایت بیماری که منشا ناشناخته‌ای داشته و عموما به واسطه چرخش ویروس بین اعضای جامعه ایجاد می‌شود) زنگ خطر تهدید این شکل از انتقال کرونا را به صدا درآورده‌است. به گفته او، به لطف کاهش تعداد تست‌های مورد نیاز برای سنجش وضعیت مسافرانی که به کشور بازگشته‌اند، اکنون می‌توان از کیت‌های آزمایشی برای تست هرفردی با خفیف‌ترین علائم بیماری استفاده کرد.

دکتر کری چانت مقام ارشد بهداشتی نیوساوت‌ولز می‌گوید هرکسی که علائمی از بیماری را دارد باید در خانه بماند، مهم نیست این علائم چقدر خفیف باشند، آبریزش بینی، سوزش گلو، احساس خراشیدگی گلو. درصورت داشتن هریک از این علائم خفیف نیز لطفا در خانه بمانید. به ویژه افرادی که با سالمندان و افراد ناتوان کار می‌کنند یا از آنها نگهداری می‌کنند، باید هشیاری بسیار بالایی نسبت به جزئی‌ترین علائم خود داشته‌باشند.

سازمان بهداشت نیوساوت‌ولز از هرفرد با خفیف‌ترین علائم بیماری درخواست کرده‌است تا به کلینیک‌های رایگان تشخیص کووید-۱۹، پزشک عمومی محلی و یا نزدیک‌ترین بیمارستان مراجعه کرده و تست کرونا بدهند.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه