وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » درخواست استرالیا برای میزبانی جام ملت‌های آسیا

تاریخ انتشار : 1401/04/28 - 7:04

درخواست استرالیا برای میزبانی جام ملت‌های آسیا

صدای استرالیا - با انصراف چین و به دنبال دعوت کنفدراسیون فوتبال آسیا از کشورهای خواستار میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا، فدراسیون‌های فوتبال کشورهای استرالیا، اندونزی، کره جنوبی و قطر برای جایگزینی این کشور اعلام آمادگی کردند.


صدای استرالیا – با انصراف چین و به دنبال دعوت کنفدراسیون فوتبال آسیا از کشورهای خواستار میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا، فدراسیون‌های فوتبال کشورهای استرالیا، اندونزی، کره جنوبی و قطر برای جایگزینی این کشور اعلام آمادگی کردند.

مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قرار بود با حضور ۲۴ تیم از ۱۶ ژوئن تا ۱۶ جولای (۲۶ خرداد تا ۲۵ تیر ۱۴۰۲) به مدت یک ماه در ۱۰ شهر چین برگزار شود اما پس از انصراف این کشور، حالا چهار کشور خواستار دریافت میزبانی این مسابقات شده‌اند.

خبرگزاری “ایسنا” در این خصوص خبر داده است که کارشناسان کنفدراسیون فوتبال آسیا، در روزهای آینده با بررسی دقیق امکانات کشورهای خواستار میزبانی این مسابقات، میزبان جدید جام ملت‌های ۲۰۲۳ را از میان گزینه‌های اعلام شده معرفی خواهند کرد. هر چند که در این میان گفته ‌می‌شود کره جنوبی، که در سال ۲۰۱۹ به همراه چین خواستار برگزاری این مسابقات بود، شانس بیش‌تری را برای کسب مجوز میزبانی این دوره دارد.

چینی‌ها پیش از این به دلیل وضعیت همه‌گیری کرونا در این کشور، از میزبانی رقابت‌های یونیورسیاد ۲۰۲۲، بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و بازی‌های آسیایی جوانان ۲۰۲۲، انصراف داده بودند و با لغو یا تعویق اکثر رویدادهای ورزشی بین‌المللی، تنها بازی‌های المپیک زمستانی ماه فوریه در پکن تحت کنترل‌های بهداشتی شدید برگزار شد.

سایت خبری “Frankfurter Allgemeine” نیز در همین خصوص نوشت: «با گسترش ویروس اومیکرون، چین در حال حاضر بزرگترین موج کرونا را از زمان شروع همه‌گیری تجربه می‌کند. در شانگهای و دیگر شهرهای بزرگ این کشور، مقررات منع تردد وجود دارد و حدود ۲۵ میلیون نفر در شانگهای، بیش از یک ماه است که در قرنطینه هستند.»

منبع: دویچه وله


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه