وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » درآمدتان زیر ۱۲۶ هزار دلار است؟ منتظر مالیات بیشتر باشید

تاریخ انتشار : 1400/02/02 - 7:53

درآمدتان زیر ۱۲۶ هزار دلار است؟ منتظر مالیات بیشتر باشید

دفتر خدمات حسابداری ایتکس پلاس - با پایان تخفیف‌های مالیاتی، ده میلیون استرالیایی در معرض کاهش درآمد قرار می‌گیرند و در این میان، زنان بیشترین آسیب را خواهند دید.


صدای استرالیا – با پایان تخفیف‌های مالیاتی، ده میلیون استرالیایی در معرض کاهش درآمد قرار می‌گیرند و در این میان، زنان بیشترین آسیب را خواهند دید.

بیش از ۱۰ میلیون نفر از شهروندان استرالیا که درآمد سالانه آنها کمتر از ۱۲۶ هزار دلار است، از سال مالی آینده با افزایش میزان مالیات مواجه خواهند بود.

بر اساس بررسی‌های مرکز تحقیقات اقتصادی بنک‌وست کرتین، با حذف تخفیف‌های مالیاتی برای افراد با درآمد کم و متوسط، این خطر وجود دارد که فرایند بازسازی اقتصاد پس از همه‌گیری، کند شود.

بر اساس معافیت مالیاتی که در بودجه سال مالی ۲۱-۲۰۲۰ تصویب شده بود، افرادی که درآمدشان بین ۴۸ هزار تا ۹۰  هزار دلار بود، پس از تکمیل اظهارنامه مالیاتی، حداکثر تا ۱۰۸۰ دلار تخفیف می‌گرفتند. اما این معافیت به زودی حذف می‌شود.

برای مثال شخصی با درآمد سالانه ۸۰ هزار دلار، هم اکنون ۶۳ هزار و ۱۳ دلار درآمد خالص خواهد داشت؛ اما در سال آینده درآمد خالص این فرد به ۶۱ هزار و ۹۳۳ دلار کاهش خواهد یافت. برای افرادی با درآمد قبل از کسر مالیات ۴۰ هزار دلاری نیز، درآمد خالص از ۳۶ هزار و ۱۱۳ دلار به ۳۵ هزار و ۶۶۳ دلار خواهد رسید.

همچنین اگر شخصی ۶۰ هزار دلار درآمد داشته باشد، اکنون پس از کسر مالیات، ۵۰ هزار و ۱۳ دلار به خانه می‌برد، اما از سال آینده این مبلغ به ۴۸ هزار و ۹۳۳ دلار کاهش خواهد یافت و درآمد  او در سال مالی ۲۵-۲۰۲۴ نیز به بالای ۵۰ هزار دلار نخواهد رسید.

درحالی که قرار است معافیت‌های مالی تازه‌ای در سال ۲۵-۲۰۲۴ اعلام شود، باز هم شخصی با درآمد سالانه ۸۰ هزار دلاری، ۶۲ هزار و ۸۰۸ دلار درآمد خالص خواهد داشت که از امسال کمتر خواهد بود. برای درآمدهای ۴۰هزار دلار سال  نیز، پول بیشتری به جیب افراد نمی‌رود و باید انتظار همان ۳۵ هزار و ۶۳۳ دلار را در سه سال آینده داشته باشند.

در عین حال شخصی که ۲۵۰ هزار دلار در سال درآمد دارد، شاهد افزایش درآمد خالص خود به ۱۷۰ هزار و ۹۰۸ دلار خواهد بود. در حالی که این مبلغ در سال ۲۱-۲۰۲۰ به میزان ۱۶۱ هزار و ۸۳۳ دلار بوده است.

جالب اینکه شخصی با درآمد ۲۵۰ هزار دلاری، تا سال ۲۵-۲۰۲۴ به میزان ۹۰۷۵ دلار کمتر مالیات می‌پردازد و شخصی با درآمد ۹۰ هزار دلاری، فقط ۴۵ دلار کمتر مالیات خواهد پرداخت.

اما افراد کم درآمد تا سه سال آینده، نسبت به سال مالی جاری، باید مالیات بیشتری بپردازند.

به این ترتیب، اگر ۴۰ هزار دلار حقوق سالانه می‌گیرید، باید ۴۸۰ دلار اضافه مالیات بپردازید و اگر درآمدتان ۵۰ هزار دلار است، مالیات‌تان ۹۵۵ دلار افزایش می‌یابد. ۶۰ هزار دلاری‌ها مالیات‌شان ۷۰۵ دلار بیشتر خواهد بود و کسانی که ۷۰ هزار دلار درآمد دارند، ۴۵۵ دلار بیشتر خواهند پرداخت.

بر اساس این گزارش، حذف معافیت مالیاتی، بیشترین اثر منفی را روی زنان خواهد گذاشت. برآوردها حاکی است که زنان با درآمد متوسط، در سه سال آینده ۱۵۰۶ دلار بیشتر مالیات خواهند پرداخت، در حالی که این رقم برای مردان ۱۱۵۶ دلار است.

محققان پیشنهاد کرده‌اند که معافیت‌های مالیاتی به مدت سه سال دیگر تمدید شود که هزینه ۲۱ میلیارد دلاری برای دولت خواهد داشت.

منبع: نیوز دات کام


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه