وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » داستان پناهجوی ایرانی با بالاترین نشان شجاعت در استرالیا

تاریخ انتشار : 1397/03/14 - 16:08

داستان پناهجوی ایرانی با بالاترین نشان شجاعت در استرالیا

صدای استرالیا – همایون حاتمی پناهجوی ایرانی است که نام او و عمل شجاعانه‌اش پس از اتفاق اخیر در فرانسه بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد.

داستان پناهجوی ایرانی با بالاترین نشان شجاعت در استرالیا

صدای استرالیا – همایون حاتمی پناهجوی ایرانی است که نام او و عمل شجاعانه‌اش پس از اتفاق اخیر در فرانسه بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد.

چند روز پیش ویدئویی به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سراسر جهان منتشر شد که نشان می‌داد یک مرد پناهجوی اهل کشور مالی همچون مرد عنکبوتی از یک ساختمان بالا رفته و مانع از سقوط یک کودک و مرگ حتمی او شد.

پس از انتشار این ویدئو، جوان ۲۸ ساله اهل مالی از سوی دولت فرانسه به عنوان شهروند پذیرفته شد و به عنوان مامور آتش نشانی نیز استخدام شد.

این اتفاق باعث شد تا شبکه اس بی اس سراغ جوان پناهجوی ایرانی با نام همایون حاتمی برود که در سال ۲۰۱۴ در یک اقدام شجاعانه و تحسین برانگیز زندگی یک زن را که قصد خودکشی داشت نجات داد.

حاتمی در سال ۲۰۱۴ با شیرجه زدن در آب‌های بسیار سرد جیلانگ در ایالت ویکتوریا زنی را نجات داد که قصد خودکشی داشت.

در پی این اقدام دولت استرالیا یکی از بالاترین نشان‌های شجاعت این کشور با نام Royal Humane Society of Australasia Silver Medal  را دریافت کرد و از سوی فرماندار کل استرالیا مورد تقدیر قرار گرفت.

داستان پناهجوی ایرانی با بالاترین نشان شجاعت در استرالیا

او که هشت سال است منتظر دریافت ویزای اقامت دائم خود در استرالیاست هفته پیش نتیجه آخرین درخواست ویزای خود را دریافت کرد، نتیجه‌ای که به او می گفت درخواستش مورد پذیرش  قرار نگرفته است.

همایون حاتمی یک کاراته کار حرفه‌ای است که هم در ایران و هم در استرالیا مقام‌های کشوری در رشته خود به دست آورده و در حال حاضر در ایالت ویکتوریا به حرفه مربیگری مشغول است.

همایون حاتمی امیدوار است روزی بتواند به عنوان عضوی از تیم ملی کاراته استرالیا در رقابت‌های جهانی شرکت کند.

برای شنیدن مصاحبه رادیو اس بی اس با همایون حاتمی می توانید به این لینک مراجعه کنید.

 


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه