وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024
» اخبار » خودداری نخست‌وزیز نیوساوت‌ولز از اظهار نظر صریح در مورد احتمال لغو پروژه مترو غرب سیدنی

تاریخ انتشار : 1402/05/04 - 11:51

خودداری نخست‌وزیز نیوساوت‌ولز از اظهار نظر صریح در مورد احتمال لغو پروژه مترو غرب سیدنی

صدای استرالیا– کریس مینز، نخست‌وزیر نیوساوت‌ولز، از اظهارنظر درباره تاخیر یا لغو پروژه ۲۵ میلیارد دلاری مترو غرب سیدنی خودداری […]

خودداری نخست‌وزیز نیوساوت‌ولز از اظهار نظر صریح در مورد احتمال لغو پروژه مترو غرب سیدنی

صدای استرالیا– کریس مینز، نخست‌وزیر نیوساوت‌ولز، از اظهارنظر درباره تاخیر یا لغو پروژه ۲۵ میلیارد دلاری مترو غرب سیدنی خودداری کرد؛ پروژه‌ای که در صورت اجرا فاصله منطقه مرکز تجاری سیدنی و پاراماتا را به ۲۰ دقیقه کاهش می دهد.

زمانی که خط متروی غرب سیدنی در سال ۲۰۱۶ و توسط دولت قبلی معرفی شد، هزینه آن معادل ۱۶ میلیارد دلار و تاریخ تکمیل آن سال ۲۰۲۸ برآورد شده بود؛ اما هزینه‌ها و جدول زمانی اجرای آن، تا کنون به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

دولت کارگر پس از روی کار آمدن در ماه مارس، اعلام کرد که پیش از تصمیم‌گیری در مورد اختصاص بودجه به این پروژه، سفارش یک بررسی مستقل روی کل پروژه‌های مترو سیدنی را خواهد داد.

صبح روز سه‌شنبه، مینز در یک برنامه رادیویی در مورد امکان لغو یا اجرای این پروژه، حاضر به تضمین کردن اجرای آن نشد و گفت: زمانی که در ماه مارس دولت را به دست گرفتیم، برای ما مشخص شد که هزینه واقعی آن به ۲۵ میلیارد دلار رسیده است.

وی با بیان اینکه بنا به نظر سازمان زیرساخت نیوساوت‌ولز، احتمال اختصاص این میزان پول به پروژه تقریبا غیر ممکن است، افزود: ما با پروژه‌ای روبه‌رو هستیم که نزدیک به ۶۰ درصد بیش از پیش‌بینی اولیه بودجه لازم دارد. این پروژه هنوز شروع نشده و بدیهی است که تکمیل آن نیز طبق زمان‌بندی اولیه اتفاق نخواهد افتاد.

اما با وجود تاکید مینز بر اینکه پروژه مذکور هنوز آغاز نشده، هفته‌هاست که حفاری تونل‌های مربوط به این خط مترو آغاز شده است.

در ماه می ۲۰۲۳ به ساکنان منطقه روزل اطلاع داده شد که به زودی حفاری تونل‌های دوقلوی ۱۱ کیلومتری بین منطقه خلیج و المپیک پارک سیدنی آغاز می‌شود. ماشین‌های حفاری به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند و انتظلر می‌رود هر هفته ۲۰۰ متر از تونل را حفاری کنند.

همچنین کار در چندین ایستگاه دیگر در طول خط مذکور در حال انجام است.

به گفته مینز، با توجه به بدهی ۱۸۰ میلیارد دلاری دولت ایالتی، او باید مطمئن شود که بودجه به خوبی در پروژه‌ها هزینه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه قبلاً یک قرارداد ۹ میلیارد دلاری برای این پروژه منعقد شده است، گفت: دولت باید تصمیم بگیرد که آیا اضافه کردن ایستگاه‌های بیشتری در این خط لازم است یا نه.

وی در پاسخ به اصرار مجری رادیو درباره احتمال لغو یا تاخیر طولانی این پروژه گفت: امروز قصد ندارم در این خصوص خبری اعلام کنم. بودجه این پروژه پول من نیست، پول مردم نیوساوت‌ولز است و مالیات دهندگان از من انتظار دارند که در این زمینه به دقت عمل کنم.

مینز البته با قاطعیت ساخت یک خط متروی رو زمینی به عنوان جایگزین را رد کرد و گفت که اگر این گزینه اجرایی بود دولت قبلی آن را مدنظر قرار می‌داد.

بر اساس این گزارش، خط متروی جنوب غربی سیدنی نیز تا کنون یک سال تاخیر داشته و بودجه‌اش ۶ میلیارد دلار از برآورد اولیه بیشتر شده و از سوی دولت تحت بررسی است.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه