وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » خداحافظی مردم سیدنی با کابوس ترافیک خیابان پاراماتا

تاریخ انتشار : 1398/04/20 - 12:34

خداحافظی مردم سیدنی با کابوس ترافیک خیابان پاراماتا

صدای استرالیا- با افتتاح تونل جدید ام4 شرقی از روز شنبه مردم سیدنی می‌توانند با کابوس ترافیک خیایان پاراماتا خداحافظی کنند.

خداحافظی مردم سیدنی با کابوس ترافیک خیابان پاراماتا

صدای استرالیا- با افتتاح تونل جدید ام۴ شرقی از روز شنبه مردم سیدنی می‌توانند با کابوس ترافیک خیایان پاراماتا خداحافظی کنند.

اولین تونل Westconnex که ۶٫۵ کیلیومتر طول دارد، خیایان واتل در هابرفیلد را به ام۴ در «هومبوش» متصل می‌کند و بدین ترتیب رانندگان از ۲۲ چراغ راهنمایی راحت می‌شوند.

گلادیس برجیکلیان، نخست وزیر نیوساوت‎ولز اعلام کرده مراسم رسمی افتتاح این تونل روز جمعه برگزار می‌شود اما رفت و آمد در آن از ساعت ۲ بامداد روز شنبه امکان پذیر خواهد بود.

بریجیکلیان در مورد این تونل گفت: این یک پروژه مهم دیگر است که به مردم این امکان را می‌دهد تا زمان کمتری را در ترافیک بوده و مدت زمان بیشتری برای انجام کارهایشان داشته باشند.

اما رانندگان برای استفاده از این تونل و ذخیره زمان باید پول بپردازند. در خصوص این تونل دوره مجانی همانند زمانیکه طرح عریض کردن ام۴ میان پاراماتا و هومبوش معرفی شد، وجود ندارد.

در طرح عریض کردن این قسمت، جاده از ۶ لاین به ۸ لاین تغییر پیدا کرده بود.

در حال حاضر هزینه عبور از طرح تعریض شده ام۴ برای ماشین‌های سبک ۴ دلار و ۹۳ سنت و برای کامیون ها ۱۴ دلار و ۷۹ سنت است. از روز شنبه و با افتتاح تونل ام۴ شرقی هزینه دیگری در این رابطه اعمال می‌شود.

هزینه عبور یک طرفه از تونل حدفاصل پاراماتا تا هابرفیلد ۷ دلار و ۸۹ سنت خواهد بود. این هزینه برای یک روز ۱۵ دلار و ۷۸ سنت بوده و اگر بخواهید برای یک هفته از آن عبور کنید باید ۷۸ دلار و ۹۰ سنت بپردازید. هزینه استفاده سالیانه از این تونل نیز ۳ هزار و ۷۰۰ دلار است.
پیتر خوری از NRMA در این رابطه می‌گوید: دولت ایالتی باید یک دوره مجانی را برای استفاده از این تونل درنظر بگیرد تا رانندگان بتوانند قبل از آنکه از تونل استفاده کنند آنرا آزمایش کنند. ما انتظار داریم تا دولت دوره مجانی را اعمال کند زیرا این یک اقدام درست برای پروژه و یک اقدام درست برای سیدنی است.

 

مخالفت دولت ایالتی با قراردادان دوره مجانی برای استفاده از تونل به دلیل هزینه‌هایی است که در ساخت آن انجام شده است.

جودی مک‎کی، رئیس حزب کارگر نیوساوت‎ولز در این رابطه گفت: کاملا روشن است که نخست وزیر هیچ ایده‌ای درباره اینکه چه تعدادی از مردم برای عبور از این تونل هزینه خواهند پرداخت ندارد.

همانظور که اشاره شد ام۴ شرقی اولین تونل از ۴ تونلی است که در Westconnex ساخته می‌شود. دومین مورد مربط به تونل ام۵ است که بین بورلی هیلز و خیابان پیترز بوده و در سال آینده افتتاح می‌شود.

یک تونل دیگر به طول ۷٫۵ کیلیومتر برای وصل کردن ام۴ به ام۵ ساخته خواهد شد که در سال ۲۰۲۳ به بهره برداری می‌رسد.

مرحله پایانی نیز مسیر ارتباطی روزل اینترچنج و کوه است که برای وصل کردن تونل های ام۴ و ام۵ به جاده‌ای دیگر ساخته خواهد شد.

تکمیل این پروژه‌ها باعث دسترسی به بزرگراهی می‌شود که به پل آنزاک Anzac Bridge می‌رسد؛ شبکه‌ای که به رانندگان این امکان را می‌دهد تا بدون توقف حتی در پشت یک چراغ راهنمایی از پنریث به شهر برسند.

مابقی این پروژه در سال ۲۰۲۳ تکمیل خواهد شد و رانندگان می‌توانند سفر خود را با نگاهی به watching a virtual reality trip  برنامه‌ریزی کرده و هزینه آن را بصورت آنلاین حساب کنند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه