وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » جایزه یک میلیون دلاری برای حل جنایت ۲۸ ساله؛ چه کسی پنی را کشت

تاریخ انتشار : 1398/04/20 - 11:59

جایزه یک میلیون دلاری برای حل جنایت ۲۸ ساله؛ چه کسی پنی را کشت

صدای استرالیا- پس از گذشت نزدیک به سه دهه از مرگ مرموز «پنی هیل» در نیوساوت ولز، پلیس برای یافتن قاتل او 1 میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

جایزه یک میلیون دلاری برای حل جنایت 28 ساله؛ چه کسی پنی را کشت

صدای استرالیا- پس از گذشت نزدیک به سه دهه از مرگ مرموز «پنی هیل» در نیوساوت ولز، پلیس برای یافتن قاتل او ۱ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

در هشتم جولای ۱۹۹۱ بدن نیمه جان پنی هیل ۲۰ ساله در کنار جاده‌ای در نزدیکی «کولاه» در حالی که جراحاتی بر روی صورت و بازوی او دیده می‌شد، پیدا شد. این دختر جوان ۲ هفته بعد در بیمارستانی که در همان نزدیکی بود از دنیا رفت.

اکنون در بیست و هشتمین سالگرد مرگ او پلیس نیوساوت ولز از اختصاص یک میلیون دلار جایزه برای کشف راز این جنایت خبر داده است.

این جایزه به اطلاعاتی که منجر به شناسایی فرد یا افراد دخیل در قتل پنی شود پرداخت می‌شود.

پرونده قتل پنی هیل مرموزترین پرونده استرالیا است که در آن یک دختر جوان در یک روز سرد زمستانی در سال ۱۹۹۱ به امید یافتن زندگی جدید خانه خود را به مقصد کولاه ترک می‌کند.

او در این شهر شغلی را می‌یابد و به عنوان پرستار بچه در خانه «کول بایجنت» مشغول به کار شده و از پسرهای این خانواده که ۷، ۴ و ۱ سال داشتند، نگهداری می‌کند.

کول بایجنت در آن زمان در گروه موسیقی Billy Thorpe and the Aztecs درامر بود.

آقا و خانم بایجنت به دلیل آنکه مُتل «بلک استامپ» را ادراه می‌کردند گرفتار بوده و سرشان شلوغ بود از همین رو برای استخدام یک پرستار کودک آگهی داده بودند تا در نگهداری این ۳ کودک به آنها کمک کند.

والدین پنی یعنی ژانت و فلیکس دخترشان را تا متل رساندند و فقط ۳ روز بعد پنی بیهوش در نزدیکی این محل پیدا شد و ۲ هفته بعد در بیمارستان جان باخت.

اکنون در یک پادکست جدید با نام The Rock Star & the Nanny روزنامه نگاری به نام «ماری آن هریس» حادثه‌ای که برای پنی رخ داده را بازبینی می‌کند.

سوزان براون یک معلم محلی که بدن نیمه جان پنی را پیدا کرده بود در مورد آن می گوید: صورت پنی آغشته به خون بود و او هیچ حرکتی نداشت.

خانم براون در حال رانندگی در آن روز سرد بود که پنی را می بیند و برای کمک به او توقف می کند.

او در ادامه می‌گوید: در آن زمان تلفن همراه وجود نداشت و با استفاده از رادیو یواچ اف با صاحب یک گاراژ در این محل تماس گرفتم و از او خواستم تا آمبولانس و پزشک به محل بفرستد. اول فکر کردم که این دختر مرده است و زمانی که از او دور می شدم دیدم که شانه خود را اندکی تکان داد.

سوزان ژاکت و کت خود را به دور پنی می پیچد تا گرمش شود. وسایل خود را به او دادم تا گرمش شود اما می دیدم که آن دختر در شرایط خیلی بدی است.

پنی به بیمارستان جان هانتر منتقل می شود و ۱۳ روز بعد بدون اینکه به هوش بیاید میمیرد.

برای پنی چه اتفاقی افتاده و چه کسی عامل این جنایت است؟

در پادکست ستاره راک و پرستار بچه، ماری با افرادی که به پرونده پنی نزدیک بوده اند همچون ژانت مادر پنی که امیدوار است این پادکست منجر به یافتن حقایقی جدید در مورد آن جنایت شود گفتگو کرده است.

ژانت می گوید: این امری ناشناخته است که شما همیشه به آن حادثه فکر کنید. فکرش را بکنید چگونه ممکن است فردی آن را کار انجام داده و بعد راهش را بگیرد و برود.

«جیسون دارسی» افسر سابق پرونده قتل پنی می گوید: بدون شک پنی قاتل خود را می شناخته.

در تحقیقاتی که در مورد این قتل انجام شد چند فرد به عنوان مظنون مطرح بودند. این افراد شامل باب لی آشپر هتل، «شان ویلیامز» دوست پسر پنی که فقط یک ماه بود با او دوست شده بود و آقا و خانم بایجنت بودند.

تحقیقات پلیس نشان داد که باب لی آشپر متل دارای سوابق جنایی است. او در یک کاروان زندگی می کرد و شبی که حادثه رخ داد در متل بلک استامپ مشغول به کار بود.

پلیس در ابتدا بر روی باب لی متمرکز شد اما او مدعی بود که آن شب در یک میهمانی حضور داشته است.

تحقیقات ابتدایی همچنین مشخص کرد که پنی شب حادثه ۲ تماس تلفنی داشته است. یکی بین ساعت ۷:۳۰ تا ۸ با مادرش ژانت و دومی در ساعت ۹ با دوستش شان.

محلی که شان از آنجا با پنی تماس گرفته بود «آرمیدال» در ۲۸۰ کیلیومتری کولاه بود. دارسی افسر پرونده، این موضوع را نیز در نظر گرفته بود که آیا ممکن است شان از آرمیدال به کولاه آمده و مجددا به آرمیدال بازگشته باشد؟

شان بشدت دست داشتن در قتل پنی را رد کرد.

در تحقیقات بعدی به دادگاه اعلام شد که آقای  کول بایجنت بشدت عصبی بوده و  از لحاظ جنسی نیز در برابر زنان عصیانگر است و سه همسر قبلی خود را بصورت فیزیکی مورد سوءاستفاده قرار داده است.

باربارا زنی که در آن زمان همسر کول بایجنت بود دفاع از کول را نپذیرفت و عنوان داشت که چیزی در مورد رفتار او خارج از چارچوب ازدواج نمی‌داند.

کول بایجنت نیز دست داشتن در قتل پنی را رد کرد و اتهاماتی که علیه وی مطرح بودند به اثبات نرسیدند.

با وجود مصاحبه با هزاران نفر و گرفتن تست دی ان ای از ۲۰۰ نفر در اطراف کولاه، هیچ کس در پرونده قتل پنی محکوم نشد.

در جولای ۲۰۱۸ یعنی ۲۷ سال بعد از مرگ پنی، پلیس تحقیقات جدیدی را در مورد این پرونده آغاز کرد. نکته غم انگیر ماجرا آن است که فلیکس پدر پنی در سال ۲۰۱۵ از دنیا رفت و هرگز نفهمید که چه بر سر دخترش آمده و چه کسی مسئول آن است.

ژانت مادر پنی می گوید: امیدوارم کسی صدای خواهش ما را بشنود و به حل راز این جنایت کمک کند. مهم نیست چه مدت طول می‌کشد شما همیشه امیدوار باشید که یک نفر در این ابطه بازداشت شود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه