وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » خبر خوش برای پناهجویان/اولین پناهجوی ایرانی در نائورو به آمریکا رفت

تاریخ انتشار : 1397/04/25 - 20:32

خبر خوش برای پناهجویان/اولین پناهجوی ایرانی در نائورو به آمریکا رفت

صدای استرالیا - یک پناهجوی زن ایرانی به همراه 20 پناهجوی دیگر روز گذشته از نائورو به آمریکا رفتند. این زن اولین پناهجوی ایرانی است که درخواست او از میان صدها پناهجوی ایرانی در مانوس و نائورو توسط دولت آمریکا پذیرفته شده است.

اولین پناهجوی ایرانی در نائورو به آمریکا رفت

صدای استرالیا – یک پناهجوی زن ایرانی به همراه ۲۰ پناهجوی دیگر روز گذشته از نائورو به آمریکا رفتند. این زن اولین پناهجوی ایرانی است که درخواست او از میان صدها پناهجوی ایرانی در مانوس و نائورو توسط دولت آمریکا پذیرفته شده است.

پایگاه خبری رادیو نیوزیلند گزارش داد که دولت آمریکا بعد از مدت‌ها بحران مهاجرتی کشورهای مسلمان در قاره استرالیا به ویژه در جزیره نائورو، سرانجام به یک پناهجوی زن ایرانی اجازه اقامت داد.

این گزارش به نقل از ‘ایان رینتول’ یک وکیل نیوزلندی در امور مهاجرت اعلام کرد که این زن جوان ایران از جمله ۲۱ پناهجوی مسلمان این جزیره بود که شب گذشته به سمت آمریکا پرواز کرد در آن کشور اسکان یابد.

وی بدون اشاره با نام این زن ایرانی، او را نخستین ایرانی توصیف کرد که ناباورانه به رغم ممنوعیت سفر اتباع ۷ کشور اسلامی از جمله ایران به آمریکا، طی سال جاری از سوی اداره مهاجرت آن کشور پذیرش پناهندگی گرفت.

یک وکیل مهاجرتی اکثر پناهجوی این جزیره را مسلمان این ۷ کشور مسلمان معرفی کرد که هم از سوی دولت استرالیا و هم آمریکا مشکل مهاجرتی و اقامتی دارند.

دولت استرالیا از سال ۲۰۱۳ پناهجویانی را که با قایق به سواحل آن کشور می رسند، به اردوگاهی در جزیره نائورو یا مانوس و گینه نو در اقیانوس آرام می فرستد و از اقامت آنان در استرالیا جلوگیری می‌کند.

هدف از این سیاست سختگیرانه جلوگیری از هجوم قایق های پناهندگان به سواحل آن کشور است، ولی گروه های حقوق بشری و سازمان ملل متحد از شرایط بد اردوگاه ها به شدت انتقاد می‌کنند.

فعالان حقوق بشر تاکنون بارها و وضعیت اسفناک پناهجویان در این جزیره و نیز از مرگ سوی و بیشتر عمدی و حتی سوء استفاده‌های جنسی بسیاری از این پناهجویان در آن شکایت کردند و بیانیه اعتراضی صادر کردند.

منبع: ایرنا


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه