وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » خانواده استرالیایی زندانی در ایران تلاش وی برای خودکشی را تکذیب کرد

تاریخ انتشار : 1399/03/01 - 12:38

خانواده استرالیایی زندانی در ایران تلاش وی برای خودکشی را تکذیب کرد

صدای استرالیا- خانواده خانم کایلی مور گیلبرت، زندانی استرالیایی‌بریتانیای زندانی در ایران از وضعیت خوب سلامتی وی خبر داده و گزارش‌ها دربارهٔ تلاش وی برای خودکشی را تکذیب کرد.

خانواده استرالیایی زندانی در ایران تلاش وی برای خودکشی را تکذیب کرد

صدای استرالیا– خانواده خانم کایلی مور گیلبرت، زندانی استرالیایی‌بریتانیای زندانی در ایران از وضعیت خوب سلامتی وی خبر داده و گزارش‌ها دربارهٔ تلاش وی برای خودکشی را تکذیب کرد.

وزارت خارجه استرالیا با انتشار بیانیه خانواده وی گزارش داده که خانواده خانم مور گیلبرت طی هفته‌های گذشته تلفنی با وی چندین بار صحبت کرده و این استاد دانشگاه «قویاً» اخبار منتشر شده دربارهٔ تلاش برای خودکشی یا مورد شکنجه قرار گرفتنش را تکذیب کرده‌است.

کایلی مور گیلبرت، مدرس مطالعات اسلامی در دانشگاه ملبورن استرالیا، پاییز سال ۹۷ در ایران بازداشت و به اتهام جاسوسی به ده سال زندان محکوم شد. این استاد دانشگاه هنگام بازداشت در فرودگاه در حال بازگشت به کشورش استرالیا بود. وی و دولت استرالیا اتهام جاسوسی را رد کرده است.

این اعلامیه می‌گوید به نظر می‌رسد خانم مور گیلبرت در وضعیت جسمانی سالمی است.

درخواست کایلی از نخست وزیر استرالیا برای کمک به رهایی او از زندان ایران

پیشتر، در دی ماه سال گذشته، تعدادی از نامه‌های او به دست رسانه‌های بریتانیایی رسیده بود و او در آن‌ها از وضعیت خود، نداشتن پول و بی‌توجهی دولت استرالیا ابراز ناراحتی کرده بود.

او همچنین در این نامه‌ها از پیشنهاد سپاه پاسداران به خود برای جاسوسی در ازای کم شدن حکم زندانش خبر داده بود.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، وکیل زندانی، نیز ۱۸ اردیبهشت ماه با انتشار خبری در صفحه فیس‌بوکش گفته بود بر اساس خبرهایی که از زندان اوین به او رسید وضعیت جسمانی و روحی کایلی مور گیلبرت مناسب نیست و تاکنون «سه بار دست به خودکشی زده است».

منبع: رادیو فردا


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه