وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اخبار » نقل و انتقال پول نقد بالای ۱۰ هزار دلار در استرالیا ممنوع می‌شود

تاریخ انتشار : 1397/02/25 - 1:45

نقل و انتقال پول نقد بالای ۱۰ هزار دلار در استرالیا ممنوع می‌شود

صدای استرالیا - با توجه به اهمیت جلوگیری از فرارهای مالیاتی، پولشویی و حمایت از تروریسم استرالیا قصد دارد از سال آینده نقل و انتقال پول بالای 10 هزار دلار به صورت نقدی ممنوع کند.

حمل پول نقد بالای 10 هزار دلار در استرالیا ممنوع می‌شود

صدای استرالیا – با توجه به اهمیت جلوگیری از فرارهای مالیاتی، پولشویی و حمایت از تروریسم استرالیا قصد دارد از سال آینده نقل و انتقال پول بالای ۱۰ هزار دلار به صورت نقدی ممنوع کند.

دولت استرالیا اعلام کرد از ماه جولای سال ۲۰۱۹ هرگونه  نقل و انتقال پول نقد بالای ۱۰ هزار دلار ممنوع خواهد بود.

کانبرا اعلام کرده است این اقدام با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی، پولشویی و حمایت مالی از تروریسم انجام می‌شود. افراد باید برای انتقال پول بیش از این میزان از کارت‌های اعتباری و چک‌های مسافرتی و بین بانکی استفاده کنند.

یکی از مزایای این اقدام برای دولت استرالیا این است که بازار تنباکوی این کشور که میزان مالیات آن نیز بسیار بالاست با با روی آوردن به  نقل و انتقال دیجیتالی منافع زیادی برای دولت کانبرا خواهد داشت.

به گفته اسکات موریسون خزانه‌دار دولت استرالیا گفت این سهم دولت استرالیا برای باندهای خلافکار تروریست‌ها و آنها که می‌خواهند از پرداخت مالیات فرار کنند و یا اینکه از فرار مالیاتی افراد دیگر سودجویی کنند خبر بسیار بدی خواهد بود.

با کنار گذاشتن فرار مالیاتی و حمایت مالی از تروریسم هدف اصلی دولت استرالیا از اجرای چنین سیاستی جلوگیری از فرار مالیاتی بازار تنباکو و سیگار است چرا که دولت استرالیا بیشترین میزان مالیات را از سیگار و تنباکو در دنیا می‌گیرد. در حال حاضر هر بسته سیگار یا تنباکو در استرالیا حدود ۴۰ دلار است که به همین دلیل تعجبی ندارد که افراد برای عدم پرداخت مالیات در این کشور در بازار تنباکو یا سیگار از پول نقد به جای نقل و انتقالات بانکی استفاده کنند تا بتوانند با عدم پرداخت مالیات سود بیشتری کسب کنند.

بنا به اعلام سازمان خزانه‌داری استرالیا این کشور سالانه ۵۰ میلیارد دلار از محل استفاده از پول نقد به جای نقل و انتقالات بانکی و فرار مالیاتی درآمد از دست می‌دهد.

منبع: خبرگزاری فارس به نقل از به نقل از اسپوت‌نیک


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه