وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » حمایت بی‌سابقه از قانونی شدن حشیش در کوئینزلند

تاریخ انتشار : 1401/03/05 - 8:34

حمایت بی‌سابقه از قانونی شدن حشیش در کوئینزلند

صدای استرالیا– چرخش بزرگ آرا به سوی حزب Legalise Cannabis Australia در انتخابات فدرال امسال نشان دهنده حمایت از تحول […]

حمایت بی‌سابقه از قانونی شدن حشیش در کوئینزلند

صدای استرالیا– چرخش بزرگ آرا به سوی حزب Legalise Cannabis Australia در انتخابات فدرال امسال نشان دهنده حمایت از تحول در قوانین مرتبط با ماریجوانا یا حشیش از سوی رای دهندگان استرالیا است.

برنی بردلی، رهبر حزب «حشیش را قانونی کنید» که پیش از این حزب HEMP (ممنوعیت حشیش را پایان دهید) نام داشت، هم اکنون در رقابتی شانه به شانه با پالین هنسون رهبر حزب یک ملت برای کسب آخرین کرسی باقی مانده در مجلس سنا قرار دارد.

در کوئینزلند، از هر ۱۷ رای دهنده یک نفر حزب بردلی را اولویت اول خود قرار داده‌اند.

بردلی که وکیلی از نوسا در ایالت کوئینزلند است، گفت که این جنبش در استرالیا در حال رشد کردن است و دیگر یک موضوع حاشیه‌ای نیست.

وی با بیان اینکه خود او از این مواد استفاده نمی‌کند، افزود که آثار منفی جرم‌انگاری حشیش و همچنین فواید دارویی آن را در میان استرالیایی‌ها دیده است.

حشیش نخستین بار در دهه ۱۹۳۰ میلادی در کوئینزلند جرم‌انگاری شد و در سال ۲۰۱۶ نیز استفاده دارویی از آن مورد تایید قانونی قرار گرفت.

در سال ۲۰۲۰ نیز ۲۳ هزار مورد دستگیری مرتبط با حشیش در کوئینزلند انجام شده که از موارد دستگیری به دلیل حمل این مواد در ویکتوریا، بیش از دو برابر است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه