وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ | Tuesday 21 May 2024
» اجتماعی » حمایت اسقف چاقو خورده از آزادی بیان

تاریخ انتشار : 1403/02/10 - 5:32

حمایت اسقف چاقو خورده از آزادی بیان

صدای استرالیا– اسقف سیدنی که دو هفته پیش مورد حمله با چاقو قرار گرفت، پس از بازگشت به سکوی خطابه، […]

حمایت اسقف اعظم چاقو خورده از آزادی بیان

صدای استرالیا– اسقف سیدنی که دو هفته پیش مورد حمله با چاقو قرار گرفت، پس از بازگشت به سکوی خطابه، پیامی برای نخست‌وزیر صادر کرد.

اسقف مار ماری امانوئل در حال ایراد موعظه‌ای زنده در ۱۵ آوریل در کلیسایی در ویکلی بود که یک نوجوان ۱۶ ساله به او نزدیک شد و با چاقو چندین ضربه به او زد.

تلاش‌های دولت استرالیا برای حذف تصاویر این حمله از رسانه‌های اجتماعی، منجر به یک جدال پر سر و صدا با شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) و مالک میلیاردر آن، ایلان ماسک، شد.

امانوئل که دیروز در بازگشت به کلیسا مورد تشویق شدید قرار گرفت، قبل از مراسم یکشنبه‌ نخل سخنرانی و از رویکرد کمیسیونر ایمنی الکترونیکی استرالیا انتقاد کرد و به دفاع از حق ابراز عقیده افراد، چه مذهبی و چه غیر مذهبی، بدون تهدید شدن پرداخت.

اسقف در این موعظه که به صورت آنلاین پخش می‌شد، مستقیماً به نخست‌وزیر آنتونی آلبانیزی و دولت استرالیا اشاره ‌کرد و گفت: اینکه بگوییم آزادی بیان معضلاتی ایجاد می‌کند و به همین دلیل، همه چیز باید سانسور شود، در آن صورت دموکراسی کجاست؟ پس انسانیت کجاست؟ صداقت کجاست؟ اصول، اخلاق، ارزش‌ها کجا هستند؟

وی افزود: آن ارزش‌هایی که دنیای غرب برای آن‌ها مبارزه کرد، کجا هستند؟ حقوق بشر کجاست؟

جولی اینمن گرانت، کمیسیونر ایمنی الکترونیکی، با حمایت سیاستمداران هر دو جناح، شبکه اجتماعی ایکس را تحت فشار قرار داده تا ویدیوهای حمله را حذف کند. اما این شبکه اجتماعی استدلال می‌کند که مسدود کردن جغرافیایی محتوا برای کاربران استرالیایی کافی است.

مارکوس هویین، وکیل ایکس، هفته گذشته به دادگاه فدرال گفت که امانوئل سوگندنامه‌ای تنظیم و اعلام کرده به شدت بر این باور است که این محتوا باید در دسترس باشد.

این شبکه اجتماعی هفته گذشته با سرپیچی از دستور دادگاه فدرال برای حذف فیلم‌ها، اختلافات را دامن زد.

آلبانیزی هفته گذشته در مصاحبه‌ای، ماسک را یک خودخواه متکبر خواند و گفت که او کاملا از ارزش‌های خانواده‌های استرالیایی دور است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه