وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » حذف کسورات مالیاتی مربوط به کار با هدف ساده شدن سیستم مالیاتی!

تاریخ انتشار : 1402/12/07 - 4:12

حذف کسورات مالیاتی مربوط به کار با هدف ساده شدن سیستم مالیاتی!

صدای استرالیا - رئیس اداره مالیات استرالیا حذف کسورات هزینه‌های مربوط به کار را برای ساده‌سازی سیستم مالیات استرالیا مفید دانست.


صدای استرالیا – رئیس اداره مالیات استرالیا حذف کسورات هزینه‌های مربوط به کار را برای ساده‌سازی سیستم مالیات استرالیا مفید دانست.

کریس جردن، کمیسیونر اداره مالیات استرالیا که این هفته این اداره را ترک خواهد کرد، گفت که نیوزیلند کسر هزینه‌های مربوط به کار را ممنوع کرده و در عین حال کاهش مالیات را نیز اجرایی کرده است و اگر استرالیا هم همین کار را انجام دهد، می‌تواند سیستم مالیاتی خود را ساده کند.

اما آقای جردن خاطرنشان کرد که استرالیایی‌ها کسر هزینه‌های مربوط به کار در اظهارنامه‌‌های مالیاتی را دوست دارند و لغو آن به نفع کاهش نرخ مالیات بر درآمد شخصی “گام بزرگی خواهد بود”.

او این اظهارات را در آخرین سخنرانی خود به عنوان کمیسیونر اداره مالیات استرالیا در باشگاه ملی مطبوعات استرالیا مطرح کرد.

قرار است از هفته آینده راب هفرن جایگزین کریس جردن در اداره مالیات استرالیا شود.

تجربه آقای جردن در دوره ۱۱ ساله خود احتمالاً شامل تفکراتی در مورد چالش‌ها و موفقیت‌هایی است که در دوران ریاست اداره مالیات استرالیا با آن مواجه بود. موضوع پیگیری بدهی‌های مالیاتی قدیمی که قبلاً پیگیری آن غیراقتصادی تلقی می‌شد ممکن است برای او و اداره مالیات استرالیا تصمیم دشواری باشد، اما نشان‌دهنده مسئولیت آن‌ها برای اطمینان از رعایت و وصول مالیات است.

آیا استرالیا هزینه‌های مربوط به کار را از مالیات حذف خواهد کرد؟

تعداد استرالیایی‌هایی که کسر هزینه‌های کار را در اظهارنامه‌های مالیاتی خود می‌گنجانند در سال‌های اخیر افزایش یافته است، به ویژه از آنجایی که استرالیایی‌های بیشتری به دلیل کار از خانه هزینه‌های بیشتری را طلب می‌کنند.

در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲، تقریباً ۹ میلیون استرالیایی حدود ۲۲ میلیارد دلار هزینه‌های مربوط به کار را ادعا کردند که پنج میلیون نفر از آنها مربوط به کار از خانه بودند.

از آقای جردن سوالی در مورد اینکه آیا نرخ نهایی مالیات شخصی استرالیا خیلی بالا است یا خیر پرسیده شد که او مستقیماً به آن پاسخ نداد. اما او گفت که وظیفه اداره مالیات استرالیا این است که اطمینان حاصل کند که مالیات دهندگان از قوانین پیروی می‌کنند.

به گفته وی، اصلاحات مالیاتی در نیوزیلند در دهه ۱۹۸۰، که کاهش مالیات بر درآمد را به همراه داشت، شامل حذف کسر هزینه‌های مربوط به کار نیز بود.

جردن به باشگاه ملی مطبوعات گفت: کشورهایی مانند نیوزیلند اقدامات بسیار شدیدی انجام دادند – و من فکر می‌کنم انجام آنها اینجا دشوار است – (اما) آنها تمام هزینه‌های مربوط به کار را لغو کردند و آنها بالاترین نرخ نهایی را به ۳۰ درصد کاهش دادند. فکر می‌کنم از آن زمان که آن را اعلام کرده‌اند اکنون به ۳۹ درصد رسیده اما استرالیایی‌ها کسر هزینه‌های مربوط به کار خود را دوست دارند.

او تصریح کرد که چنین تغییراتی به “ساده شدن سیستم” کمک می‌کند.

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه