وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اخبار » حذف آخرین مانع بر سر راه سفرهای خارجی؛ از اول نوامبر به هر جا که می‌خواهید سفر کنید

تاریخ انتشار : 1400/08/06 - 4:26

حذف آخرین مانع بر سر راه سفرهای خارجی؛ از اول نوامبر به هر جا که می‌خواهید سفر کنید

صدای استرالیا– یکی از آخرین موانع بر سر راه سفرهای خارجی استرالیایی‌ها حذف شد. در زمان آغاز همه‌گیری و بسته […]

حذف آخرین مانع بر سر راه سفرهای خارجی؛ از اول نوامبر به هر جا که می‌خواهید سفر کنید

صدای استرالیا– یکی از آخرین موانع بر سر راه سفرهای خارجی استرالیایی‌ها حذف شد.

در زمان آغاز همه‌گیری و بسته شدن مرزهای بین‌المللی، وزارت امور خارجه و وب‌سایت سفرهای تجاری اسمارت تراولر، هشدار «سفر نکنید» را صادر کردند.

اما با توجه به اینکه فقط چند روز به بازگشایی مرزها باقی مانده، این هشدار نیز لغو شده و به جای آن، توصیه‌‌هایی مبتنی بر هر یک از کشورها، مربوط به ۱۷۷ مقصد مسافرتی درج شده است.

ماریس پین، وزیر امورخارجه استرالیا گفت که با این تغییر، استرالیایی‌ها امکان خواهند داشت که برای سفرهای ایمن خارجی آماده شوند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: توصیه‌های روزآمد شده سفر خاص کشورها، به استرالیایی‌هایی که قصد سفر خارجی دارند، امکان محاسبه ریسک، شناسایی الزامات و آماده شدن برای سفر ایمن را می‌دهد.

البته بر اساس توصیه‌های سفر جدید، هیج کشوری با ریسک بسیار بالا برای سفر دسته بندی نشده است.

پین گفت: بر اساس چارچوبی که امروز اعلام شده، با توجه به خطرات کووید-۱۹ و پیچیدگی‌های سفرهای بین‌المللی، هیچ مقصدی پایین‌تر از سطح ۲ از نظر «درجه بالای رعایت احتیاط» تعیین نخواهد شد.

بر این اساس استرالیایی‌هایی که کاملا واکسینه شده باشند، از روز دوشنبه اول نوامبر برای خروج از کشور نیازمند معافیت نخواهند بود.

بنا به گفته دن تهان، وزیر گردشگری دولت فدرال، کسانی که دو دوز واکسن خود را نزده باشند، برای خروج از کشور به معافیت نیاز خواهند داشت.

وی همچنین گفت مسافران بین‌المللی که دو دوز از واکسن‌های مورد تایید سازمان کالاهای دارویی را زده باشند و تست منفی کرونا هم داشته باشند، اگر به نیوساوت‌ولز و ویکتوریا وارد شوند، نیاز به گذراندن دوره قرنطینه را نخواهند داشت. اما در صورت ورود به استرالیا از طریق سایر ایالت‌ها باید ۱۴ روز در هتل قرنطینه بمانند.

البته برای انجام سفر خارجی، دریافت تاییدیه بین‌المللی واکسیناسیون کووید-۱۹ ضروری است که با ورود به حساب کاربری مدیکر از طریق myGov یا اپلیکیشن موبایل Express Plus Medicare قابل دریافت است.

به گفته اسکات موریسون، تا کنون بیش از نیم میلیون استرالیایی تاییدیه بین‌المللی واکسیناسیون خود را دانلود کرده‌اند.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه