وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اخبار » حادثه برای هواپیمای آمریکایی در استرالیا؛ سه تفنگدار دریایی ایالات متحده کشته شدند

تاریخ انتشار : 1402/06/06 - 4:44

حادثه برای هواپیمای آمریکایی در استرالیا؛ سه تفنگدار دریایی ایالات متحده کشته شدند

صدای استرالیا - یک مقام آمریکایی گفت که سه تفنگدار دریایی ایالات متحده بر اثر سقوط هواپیمای «آسپری»، یک هواپیمای هیبریدی عمودی در یک جزیره گرمسیری دورافتاده در شمال استرالیا کشته شدند.


صدای استرالیایک مقام آمریکایی گفت که سه تفنگدار دریایی ایالات متحده بر اثر سقوط هواپیمای «آسپری»، یک هواپیمای هیبریدی عمودی در یک جزیره گرمسیری دورافتاده در شمال استرالیا کشته شدند.

این مقام در بیانیه‌ای گفت: در مجموع ۲۳ نفر سرنشین هواپیما بودند. سه نفر جان باختند و پنج نفر دیگر مجروح شدند و در وضعیت وخیم به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته این منبع، سایر مجروحان در محل حادثه تحت مراقبت هستند. این هواپیما در مانورهای مشترک آمریکا و استرالیا شرکت می‌کرد.

عملیات نجات به‌دلیل محل سقوط که جزیره‌ای دور افتاده و کم جمعیت است پیچیده شد. مقام آمریکایی گفت که عملیات نجات ادامه دارد و تحقیقات برای تعیین دلایل سقوط در جریان است.

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا این حادثه را «غم‌انگیز» و «تاسف‌بار» توصیف کرد.

حضور نظامی ایالات متحده در سال‌های اخیر در شمال استرالیا افزایش یافته است زیرا هر دو قدرت به‌دنبال خنثی کردن نفوذ فزاینده چین در منطقه آسیا و اقیانوسیه هستند.

هواپیمای آسپری (تیلت‌روتور) که حاصل همکاری مشترک شرکت‌های بوئینگ و شرکت هلی‌کوپترسازی بل است، دو موتور در انتهای بال‌ها دارد که برای بلند شدن به حالت هلی‌کوپتر یا برای پرواز سریع به حالت هواپیما تغییر می‌کند.

ایمنی این هواپیما پس از چندین سانحه زیر سوال رفته است.

چهار تفنگدار دریایی آمریکا در نروژ سال گذشته بر اثر سقوط این هواپیما در حین تمرینات آموزشی ناتو کشته شدند.

یک هواپیمای آسپری ارتش ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ در حین تمرینات نظامی آمریکا و استرالیا به دریا سقوط کرد و سه نفر کشته شدند.

۱۹ تفنگدار دریایی آمریکایی در آوریل ۲۰۰۰ بر اثر سقوط یک فروند آسپری در حین تمرین در آریزونا کشته شدند.

منبع: ‌یورونیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه