وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » جنگ تجاری استرالیا با آمریکا!

تاریخ انتشار : 1396/12/14 - 12:23

جنگ تجاری استرالیا با آمریکا!

صدای استرالیا - دولت استرالیا آمریکا را به اقدامات تلافی‌جویانه در برابر سیاست‌های حمایت‌گرایانه اقتصادی کاخ سفید تهدید کرد و هشدار داد: بروز جنگ تجاری در حوزه بین‌الملل می‌تواند رشد اقتصاد جهانی را کاهش دهد.

جنگ تجاری استرالیا با آمریکا

صدای استرالیا – دولت استرالیا آمریکا را به اقدامات تلافی‌جویانه در برابر سیاست‌های حمایت‌گرایانه اقتصادی کاخ سفید تهدید کرد و هشدار داد: بروز جنگ تجاری در حوزه بین‌الملل می‌تواند رشد اقتصاد جهانی را کاهش دهد.

به نقل از فرانس‌۲۴، دولت استرالیا هشدار داد در قبال سیاست‌ حمایت‌گرایانه کاخ سفید در اعمال تعرفه گمرکی در واردات آلومینیوم و فولاد به آمریکا اقدامات تلافی‌جویانه اتخاذ خواهد کرد.

استرالیا در تلاش است تا خود را از اجرای قانون اعمال تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی برای فولاد و ۱۰ درصدی برای آلومینیوم وارداتی به آمریکا مستثنی کند.

تا پیش از این استرالیا فکر می‌کرد با توجه به توافقی که با آمریکا در اجلاس G20 سال گذشته داشته است از این قانون مستثنی خواهد شد.

دولت استرالیا همچنین نگران است که فولادی ارزان‌قیمتی که قرار بود راهی آمریکا شود به بازار داخلی این کشور سرازیر شده و تعادل بازار داخلی استرالیا را به هم بزند.

استیو کیبو، وزیر بازرگانی استرالیا گفت: شاهد آن هستیم که طی ۴۸ ساعت گذشته کشورهای کانادا، و اتحادیه اروپا نسبت به اقدام آمریکا واکنش نشان داد‌ه‌اند. شاهد آن بودیم که دولت آمریکا در پاسخ به این واکنش‌ها از اعمال تعرفه گمرکی بر واردات خودروی این کشور سخن گفته است. کیبو تأکید کرد این چیزی است که ما را نگران می‌کند.

اگر این روند تقابل و واکنش‌های تلافی‌جویانه در حوزه اعمال تعرفه‌های گمرکی بر واردات و صادرات بین اقتصاد‌های مختلف ادامه یابد به کاهش رشد اقتصاد جهانی منجر خواهد شد.

وی با اشاره به گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود بیان داشت که نتوانست قول مستثنی شدن استرالیا از اعمال تعرفه‌های گمرکی را از وزیر بازرگانی آمریکا بگیرد.

روز جمعه مقامات آمریکایی اعلام کردند هیچ کشوری از اجرای این قانون مستثنی نشده اما این امکان وجود دارد به صورت موردی استثنائاتی برای اعمال تعرفه گمرکی اتخاذ شود.

این وزیر استرالیایی درباره اقدامات احتمالی تلافی‌جویانه دولت استرالیا در قبال این تصمیم ترامپ سخنی نگفت اما بیان کرد که اعمال چنین موانع تجاری منطقی به نظر نمی‌رسد.

مالکولم ترنبول نخست وزیر استرالیا نیز با انتقاد شدید از اعمال موانع وارداتی اینگونه اقدامات را بی‌نتیجه و بن‌بست خواند.

پس از رسانه‌ای شدن تصمیم ترامپ برای اعمال تعرفه گمرکی برای واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا نگرانی‌ها نسبت به شدت گرفتن جنگ تجاری بین آمریکا و اروپا افزایش یافته است.

ژان کلود ژانکر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز جمعه گفت: اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی اعمال محدودیت واردات علیه برخی برندهای آمریکایی نظیر لوایز و هارلی دیویدسون است.

منبع: خبرگزاری فارس


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه