وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | Wednesday 17 April 2024
» اجتماعی » جمعیت مهاجر استرالیا بیش از ۷۰۰ هزار نفر افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار : 1402/02/11 - 9:11

جمعیت مهاجر استرالیا بیش از ۷۰۰ هزار نفر افزایش می‌یابد

صدای استرالیا - انتظار می‌رود که جمعیت مهاجر استرالیا بین سال‌های مالی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ بیش از ۷۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

سیاست مهاجرتی نخست وزیر جدید: توقف مهاجرپذیری در شهرهای بزرگ

صدای استرالیا – انتظار می‌رود که جمعیت مهاجر استرالیا بین سال‌های مالی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ بیش از ۷۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

تصور می‌شود که بازگشت سریع‌تر از حد انتظار دانشجویان بین‌المللی و دارندگان ویزای تعطیلات کاری در پی بازگشایی مرزها دو عامل کلیدی افزایش جمعیت مهاجر استرالیا باشند.

انتظار می‌رود که میزان مهاجرت خالص خارج از کشور (NOM) استرالیا که نشان‌دهنده تفاوت بین مهاجران ورودی و مهاجران خروجی در یک دوره ۱۲ ماهه است، در سال‌های ۲۳-۲۰۲۲ به ۴۰۰ هزار نفر و در ۲۰۲۴-۲۰۲۳ به ۳۱۵ هزار نفر برسد.

افزایش جذب مهاجر قبل از پاندمی حدود ۲۳۵ هزار نفر در سال بود.

هر کسی که بیش از ۱۲ ماه در استرالیا اقامت داشته یا خارج از استرالیا بوده است، صرف‌نظر از وضعیت ویزا یا شهروندی در NOM محاسبه می‌شود. NOM شامل ساکنان دائم و موقت می‌شود اما شامل گردشگران و بازدیدکنندگان نمی‌شود.

کابینه ملی استرالیا روز جمعه پیش‌بینی تاریخی NOM را مورد بحث قرار داد و پس از این نشست، آنتونی آلبانیزی نخست‌وزیر گفت که این کشور تضمین می‌کند که ایالت‌ها و قلمروها سهم بیشتری در تنظیمات موضوعات مربوط به مهاجرت استرالیا داشته باشند.

علاوه بر کلر اونیل وزیر کشور استرالیا که گفته از ایده استرالیای بزرگ دفاع نمی‌کند، دن تهان وزیر مهاجرت در سایه هم گفت که ارقام NOM تائید می‌کند که دولت آلبانیزی سیاست استرالیای بزرگ را به صورت مخفیانه اجرا می‌کند و آنها برنامه‌ای برای مقابله با افزایش ۷۱۵ هزار نفری جمعیت استرالیا طی دو سال آینده ندارند.

وی افزود: این افزایش جمعیت برای مسکن چه معنایی دارد؟ برای اجاره چه معنایی دارد؟ برای ازدحام در شهرهای ما چه معنایی دارد؟

کریس ریچاردسون اقتصاددان برجسته هم گفت: شما نمی‌توانید با وضعیت فعلی مسکن، این تعداد نفر را وارد استرالیا کنید. من طرفدار یک سیاست مهاجرتی قوی هستم اما این تنها نیمی از سیاست است و باید به تامین زیرساخت‌ها و نیازهای جمعیتی که به جمعیت فعلی استرالیا افزوده خواهند شد نیز توجه شود.

با این حال آلبانیزی اصرار دارد که دولت او به خوبی آماده رسیدگی به افزایش جمعیت مهاجر است و اعلام کرده که این ارقام هنوز به میزان قابل توجهی کمتر از میزان پیش‌بینی‌ شده قبل از پاندمی کووید-۱۹ است.

وی روز شنبه از سیاست دولت خود مبنی بر افزایش پذیرش مهاجران در استرالیا دفاع کرد، گفت: جمعیت ما و مهاجرت به کشور ما هنوز کمتر از آن چیزی است که توسط دولت قبلی پیش‌بینی کرده بود. چیزی که ما اعلام کرده‌ایم یک طرح جامع مهاجرت است. ما طیف وسیعی از سیاست‌ها را در دست اجرا داریم.

وی افزود: دانشجویانی که برای تحصیل به استرالیا می‌آیند، شغل و فعالیت اقتصادی ایجاد کرده‌اند.

آلبانیزی با رد اتهام مخالفانش مبنی بر اینکه او به صورت مخفیانه در حال ساختن یک استرالیای بزرگ است، گفت: آنها با همه چیز مخالفند، اینطور نیست؟ آیا آنها می‌گویند که ما نباید دانشجویان خارجی را در کشورمان داشته باشیم؟ حقیقت این است که سیستم مهاجرتی که ما به ارث برده بودیم، کمی آشفته بود و یک میلیون نفر در صف دریافت ویزا بودند.

بسته شدن طولانی‌مدت مرزها و خروج مهاجران در طول پاندمی کووید-۱۹ باعث شد که مهاجرت خالص خارج از کشور استرالیا به منفی ۸۵ هزار نفر در سال‌های ۲۱-۲۰۲۰ کاهش یابد.

این سقوط تاریخی به این معنی است که انتظار نمی‌رود استرالیا تا سال‌های ۳۰-۲۰۲۹ به پیش‌بینی‌های پیش از پاندمی برسد.

منبع: abc و ۹news


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه