وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » جمعیت استرالیا ۲۵ میلیون نفری شد

تاریخ انتشار : 1397/05/17 - 12:29

جمعیت استرالیا ۲۵ میلیون نفری شد

صدای استرالیا - جمعیت استرالیا روز گذشته سه شنبه، یک دهه زودتر از پیش‌بینی‌های دولتی به دلیل جذب سالانه صدها هزار مهاجر به 25 میلیون نفر رسید.

جمعیت استرالیا 25 میلیون نفری شد

صدای استرالیا – جمعیت استرالیا روز گذشته سه شنبه، یک دهه زودتر از پیش‌بینی‌های دولتی به دلیل جذب سالانه صدها هزار مهاجر به ۲۵ میلیون نفر رسید.

داده‌ها نشان می‌دهد در هر دقیقه یک نفر به استرالیا وارد می‌شود و در هر یک دقیقه و ۴۲ ثانیه یک تولد در این کشور ثبت می‌شود درحالیکه هر سه دقیقه و ۱۶ ثانیه یک مرگ در استرالیا رخ می‌دهد. این موضوع باعث شده که تقاضا برای همه چیز از خانه گرفته تا خودرو، مدرسه، بیمارستان افزایش پیدا کند.

اداره آمار استرالیا برآورد می‌کند که جمعیت این کشور طبق روند فعلی در مدت سه سال به ۲۶ میلیون نفر برسد. در حالیکه ظرف سه سال گذشته این افزایش جمعیت ۴۰۰ هزار نفر بود.

افزایش سریع جمعیت مهاجران در این کشور در افزایش جمعیت استرالیا نقش داشته است. منتقدان معتقدند که باید سیاست‌های مهاجرتی محدود شود. از سوی دیگر برخی از کارشناسان بر این باورند که غیر از شهرهایی که در سواحل شرقی استرالیا قرار دارند و تراکم جمعیتی در آن‌ها بالاست، در دیگر مناطق استرالیا فضای کافی برای جذب مهاجران وجود دارد.

تحقیقات آماری نشان می‌دهد که بیشترین مهاجران در استرالیا از کشورهای انگلیس، چین، نیوزیلند و هند هستند و بخشی از موفقیت اقتصادی این کشور بر روی فعالیت مهاجران استوار است.

باتوجه به اینکه استرالیا جزو کشورهای توسعه یافته محسوب می‌شود، روند رشد جمعیت آن از سوی برخی کارشناسان جمعیتی غیر معمول ارزیابی شده است.

منبع: یورونیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه