وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » جزئیات جدید درباره عامل حمله سیدنی

تاریخ انتشار : 1398/05/23 - 11:47

جزئیات جدید درباره عامل حمله سیدنی

صدای استرالیا- تحیقات اولیه پلیس سیدنی نشان می‌دهد که عامل حمله سیدنی به بیماری روانی دچار بوده است.

جزئیات جدید درباره عامل حمله سیدنی

صدای استرالیا- تحیقات اولیه پلیس سیدنی نشان می‌دهد که عامل حمله سیدنی به بیماری روانی دچار بوده است.

خبر حمله با چاقو در سیدنی که روز سه شنبه انجام شد به سرعت تبدیل یه یکی از سوژه‎های داغ خبری در جهان گردید. این حمله توسط یک جوان ۲۱ ساله به نام «مرت نی» از محله مارایانگ در غرب سیدنی انجام گرفت.

جزئیات حادثه از این قرار بود که مرت پس از حمله با چاقو به یک زن در مرکز شهر سیدنی استرالیا بازداشت شد. برخی از افراد حاضر در محل حادثه پیش از حضور پلیس او را با صندلی و سبد‌های پلاستیکی مهار کرده بودند.

پس از این حادثه جسد زنی دیگر نیز در داخل آپارتمانی در خیابان محل حادثه پیدا شد. میک فولر، از افسران پلیس استرالیا می‌گوید تمام اطلاعاتی که در دسترس است نشان می‌دهد که این دو جنایت به یکدیگر ربط دارند.

فولر می‌گوید که فرد بازداشت شده برای پلیس شناخته شده بود اما جرایمی که وی پیش از این مرتکب شده بود جرایم سنگینی نبودند. پلیس همچنین تایید کرده است که فرد مظنون برخی ارتباط‌ های ایدئولوژیک مرتبط با تروریسم داشته است اما چنین پیوندهایی آشکار و مستقیم نبوده است.

حمله تروریستی یا غیر تروریستی

وی تصریح کرد که در حال حاضر این حمله با چاقو به‌عنوان یک حادثه تروریستی طبقه بندی نمی‌شود اما با ادامه تحقیقات ارزیابی مجدد صورت می‌گیرد.

سه فردی که در بازداشت این مرد نقش داشتند توسط دیوید الیوت وزیر خدمات اضطراری ایالت نیوساوت ولز استرالیا مورد تقدیر قرار گرفتند.
مرت نی در در بازجویی‎ها به پلیس گفته است که تحت تاثیر حملات اخیری که در آمریکا و نیوزیلند انجام گرفته قرار داشته است.

پلیس در ارتباط با این حمله یک تلفن و یک کارت حافظه پیدا کرده که اطلاعات موجود در آن تحت تاثیر بودن مرت از سوی حملات نژادپرستانه آمریکا و نیوزلند را ثابت می‌کند.

منبع: روزنامه ایج و یورونیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه