وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » جریمه سنگین برای آنهایی که قرنطینه خانگی را رعایت نکنند

تاریخ انتشار : 1398/12/20 - 11:15

جریمه سنگین برای آنهایی که قرنطینه خانگی را رعایت نکنند

صدای استرالیا – دولت ایالت تاسمانی برای آنهایی که مقررات قرنطینه خانگی را رعایت نکنند جریمه سنگینی را در نظر گرفته است که تا هشت هزار و 500 دلار می‌تواند افزایش پیدا کند.


صدای استرالیا – دولت ایالت تاسمانی برای آنهایی که مقررات قرنطینه خانگی را رعایت نکنند جریمه سنگینی را در نظر گرفته است که تا هشت هزار و ۵۰۰ دلار می‌تواند افزایش پیدا کند.

انتشار اخبار مربوط به دومین مورد تخطی از قوانین و دستورات پزشکی در خصوص قرنطینه خانگی برای بیماران بتلا به ویروس کرونا در تاسمانی باعث شده است تا مسئولان این ایالت برای متخلفان جریمه‌های سنگینی در نظر بگیرند.

پیتر گاتوین، نخست وزیر تاسمانی گفت که دولت تحت امرش این قدرت را دارد تا هر فردی را که دستورات مسئولان بهداشتی را رعایت نکند، جریمه کند.

وی تصریح کرد: جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته شده است که می‌تواند تا هشت هزار و ۵۰۰ دلار باشد و ما در حال بررسی استفاده از این قدرت در شرایط کنونی هستیم.

اظهارات نخست وزیر تاسمانی پس از آن صورت می‌گیرد که مارک ویچ، مدیر اداره بهداشت تاسمانی روز گذشته اعلام کرد مردی که به عنوان دومین مبتلا به ویروس کرونا در این ایالت شناسایی شده بود به دستورات پزشکی در خصوص قرنطینه خانگی پیش از مشخص شدن نتایج نهایی تست کرونایش بی توجهی کرده است.

ویچ گفت: این مرد حدودا ۲۰ ساله روز ۲۶ فوریه از مبدا نپال و از طریق سنگاپور و سیدنی به تاسمانی آمده است. او روز ۲۷ فوریه دچار علایم ویروس کرونا شده اما روز ۲۸ فوریه و ۶ مارس به کالج Australian Ideal رفته و برای چند شیفت هم در هتل Grand Chancellor  کار کرده است.

وی تصریح کرد: این مرد روز ۶ مارس با خط ویژه بیماری کرونا تماس گرفته و همان روز برای کرونا مورد آزمایش قرار گرفت. از او خواسته شده بود تا زمان مشخص شدن نتیجه تست در قرنطینه خانگی بماند اما او همان شب و در فاصله ساعت‌های ۱۰ شب تا ۲ صبح روز بعد به چندین بار کنار رودخانه رفته بود. او همچنین روز هفتم مارس و ساعاتی پیش از اعلام نهایی جواب مثبت تست کرونایش به عنوان پیشخدمت در یک کنفرانس حضور پیدا کرده بود.

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در تاسمانی نیز که مردی حدودا ۴۰ ساله ایرانی بود بدون توجه به دستورات قرنطینه خانگی برای خرید به فروشگاه وولورث در منطقه لانسستون در شمال این ایالت رفته بود.

منبع: روزنامه The Australian


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه