وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » توفان‌های شدید در راه استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/10/30 - 9:45

توفان‌های شدید در راه استرالیا

صدای استرالیا- در حالیکه استرالیا به رغم بارندگی‌های خوب چند روز گذشته همچنان با آتش سوزی دربرخی نقاط روبروست، توفان‌هایی که شاید هر یکصد سال یکبار رخ می‌دهد در مسیر این کشور هستند.


صدای استرالیا- در حالیکه استرالیا به رغم بارندگی‌های خوب چند روز گذشته همچنان با آتش سوزی دربرخی نقاط روبروست، توفان‌های شدید که شاید هر یکصد سال یکبار رخ می‌دهد در مسیر این کشور هستند.

بارش شدید باران که از روز شنبه در کوئینزلند و برخی از ایالت‌های دیگر استرالیا آغاز شده احتمال وقوع توفان‌های شدید را زنده کرده است.

در روز شنبه فقط ۳۰۰ میلی متر باران در کوئینزلند بارید و با توجه به آنکه بارندگی شدید تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت، احتمال وقوع سیل و توفان در مناطق باران زده بسیار زیاد است.

برهمین اساس برخی از ساکنان مناطق سواحل جنوبی اقدام به ترک خانه‌ها کرده و با استفاده از قایق در حال رساندن خود به مناطق امن هستند.

میزان وجود آب در برخی از نقاط کوئینزلند به حدی است که برخی از ساکنان این منطقه مدعی وجود کوسه در خیابان‌های آب گرفته آن هستند.

علاوه بر کوئینزلند، بارش شدید باران در نیوساوت ولز نیز گزارش شده و اعلام گردیده که بارش باران به حدی شدید بوده که موجب قطع برق در برخی مناطق سواحل جنوبی شده و کارشناسان نیز هشدار داده‌اند که خطرناک‌ترین توفان‌ها در این ایالت در راه هستند.

بیشتر بخوانید: از بین رفتن ۸۰ درصد بلومانتینز و ۵۰ درصد گوندوانا در آتش سوزی‌های استرالیا

برهمین اساس در رودخانه‌های «اورارا» و «بلینگز» در نیوساوت ولز هشدارهایی در مورد احتمال وقوع سیل صادر شده و در کیپ یورک نیز در مورد وقوع رعد و برق های شدید هشدار داده شده است.

کیمبا وانگ، از دفتر پیش‌بینی هواشناسی، در مورد این وضعیت اعلام کرد: توفان‌هایی که در استرالیا رخ خواهند داد مواردی هستند که هر یکصد سال یکبار به وقوع می‌پیوندند.

در همین رابطه در گلدکوست گزارش‌هایی درباره بارش شدید باران و وقوع توفان مخابره شده و در Clothiers Creek نیوساوت ولز نیز بارش ۷۸ میلی متر باران فقط در یک ساعت ثبت شده است.

خانم وانگ به ای بی سی نیوز گفته که بیشترین میزان بارش باران در لودر کریک  گلدکوست بوده که بارش ۳۳۰ میلی متر باران در آن ثبت شده است.

منبع: دیلی میل و رویترز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه