وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » توضیح نخست وزیر و مقامات بهداشتی: واکسن کرونا کی به استرالیا می‌رسد؟

تاریخ انتشار : 1399/09/14 - 0:41

توضیح نخست وزیر و مقامات بهداشتی: واکسن کرونا کی به استرالیا می‌رسد؟

صدای استرالیا - بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، می‌گوید که واکسیناسیون کووید از هفته آینده به صورت عمومی آغاز خواهد شد. سوال اینجاست که چرا باید استرالیایی‌ها باز هم منتظر بمانند.

توضیح نخست وزیر و مقامات بهداشتی: واکسن کرونا کی به استرالیا می‌رسد؟

صدای استرالیا – بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، می‌گوید که واکسیناسیون کووید از هفته آینده به صورت عمومی آغاز خواهد شد. سوال اینجاست که چرا باید استرالیایی‌ها باز هم منتظر بمانند. اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، گرگ هانت، وزیر بهداشت و جان اسکریت، رییس اداره کالاهای درمانی، روز پنج‌شنبه در این خصوص توضیح دادند.

به گفته نخست وزیر، اولویت دولت، سلامت و ایمنی استرالیایی‌هاست و هر واکسنی، بسته به نیازها و شرایط محلی در استرلیا توزع خواهد شد.

موریسون افزود: دولت چهار واکسن مختلف از جمله واکسن فایزر را که برای موارد اضطراری در بریتانیا تایید شده، زیر نظر دارد.

وی گفت: هر چهار واکسن تحت بررسی، هنوز مراحلی را برای تایید شدن، در ماه‌های آینده باید بگذرانند. در بریتانیا، شیوع ویروس کرونا سخت‌تر بوده؛ بنابراین باید با این شرایط به روش خودشان عمل کنند.

در هفته جاری، نزدیک به ۶۵۰ مورد مرگ و ۱۶ هزار و ۱۷۰ مورد ابتلا به کرونا در بریتانیا گزارش شده است.

دکتر اسکریت نیز با بیان اینکه تیم او، در طول تابستان امسال روی روند تایید واکسن کار می‌کنند، گفت: من امیدوارم که در هفته‌های آینده این اتفاق بیفتد، ولی در این موضوع، ما به سرعت عملکرد شرکت‌ها وابسته‌ایم.

اسکریت افزود: به کارکنان من گفته شده که امسال از تعطیلات کریسمس خبری نیست و باید با سرعت هر چه تمام‌تر کارکنند؛ اما در سطح بالاتری از تخصص، به صورت موازی تیم‌هایی از پزشکان، دانشمندان، سم‌شناسان، مهندسان، بازرسان و متخصصان صنعت داروسازی مشغول به کارند.

وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان ژانویه یا اوایل فوریه، یک یا چند واکسن کرونا، تاییدیه را دریافت کنند.

اولویت واکسن کرونا

اما سوال دیگر این است که چه کسانی در مرحله نخست واکسن را دریافت خواهند کرد.

در بریتانیا، کارکنان سلامت و بهداشت و افراد مسن در اولویت دریافت واکسن قرار دارند؛ گرگ هانت می‌گوید که اولویت‌ها در استرالیا هم عمدتا مشابه بریتانیا خواهد بود.

وی افزود: کودکان در مراحل اول واکسینه نخواهند شد؛ زیرا هنوز بررسی‌های کافی در مورد اثر واکسن روی کودکان انجام نشده است.

هانت با بیان اینکه، هنوز در مورد اینکه سیاستمداران در چه زمانی واکسن دریافت کنند، تصمیم‌گیری نشده، گفت: هیچ کدام از ما نمی‌خواهیم به اول صف برویم. اما همچنان نمی‌خواهیم این موضوع موجب بی اعتمادی به واکسن شود.

وزیر بهداشت استرالیا گفت که در این زمینه با کریس بوون، سخنگوی بهداشت کار صحبت کرده و این پیشنهاد را مطرح کرده که برخی از سیاستمداران از هر دو حزب عمده، برای افزایش اعتماد عمومی، واکسن را دریافت کنند. هانت همچنین تاکید کرد که با سیاستمداران به عنوان یک طبقه اجتماعی، هیچ گونه برخورد ترجیحی نخواهد شد.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه