وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » توصیه موسسه دوهرتی: واکسیناسیون ۷۰ درصدی، زمان بازگشت استرالیا به وضعیت عادی باشد

تاریخ انتشار : 1400/06/02 - 4:47

توصیه موسسه دوهرتی: واکسیناسیون ۷۰ درصدی، زمان بازگشت استرالیا به وضعیت عادی باشد

صدای استرالیا– مدیر موسسه دوهرتی، که برنامه ملی بازگشایی استرالیا بر اساس مدل‌سازی آن تنظیم شده، می‌گوید که با وجود […]

توصیه موسسه دوهرتی: واکسیناسیون 70 درصدی، زمان بازگشت استرالیا به وضعیت عادی باشد

صدای استرالیا– مدیر موسسه دوهرتی، که برنامه ملی بازگشایی استرالیا بر اساس مدل‌سازی آن تنظیم شده، می‌گوید که با وجود تعداد بالای آمار ابتلای روزانه به کووید در کشور، در صورت رسیدن به سطح ۷۰ تا ۸۰ درصدی واکسیناسیون جمعیت بزرگسال، بازگشایی و خروج کشور از شرایط قرنطینه همچنان ممکن خواهد بود.

پس از روزها مباحثه بین نخست‌وزیران ایالات، اسکات موریسون و همه‌گیرشناسان درباره پایدار بودن این اهداف با توجه به گستره شیوع سویه دلتا در نیوساوت‌ولز، پروفسور شارون لوین، مدیر موسسه دوهرتی تایید کرد که تعداد موارد ابتلا، تغییری در مدل‌سازی این موسسه ایجاد نمی‌کند.

وی عصر دوشنبه گفت: مساله مهم و اصلی درباره انتقال از مرحله الف به مرحله ب این است که ما از محیط بدون کووید در حال خروجیم.

وی افزود: وقتی به آمار ۷۰ تا ۸۰ درصد واکسیناسیون برسیم، کووید صفر دیگر هدف ما نخواهد بود. آن وقت چه ۳۰ مورد ابتلا داشته باشیم و چه ۸۰۰ مورد، می‌توانیم به صورت ایمن، جامعه را بازگشایی کنیم.

پروفسور لوین تایید کرد که موسسه دوهرتی، توصیه‌های تازه‌ای را با این مضمون به دولت فدرال ارایه کرده است.

وی توضیح داد که اگرچه در مدل‌سازی، از نمونه‌ای با ۳۰ مورد ابتلا در روز استفاده شده، اگر تعداد موارد بالاتر هم برود، شیب منحنی تغییری نخواهد کرد؛ اما زمان رسیدن به پیک سریع‌تر خواهد بود.

وی گفت: با واکسیناسیون ۷۰ درصدی نیز صدها هزار مورد ابتلا خواهیم داشت، حتی اگر بازگشایی را از نقطه ۳۰ ابتلا در روز شروع کنیم. هرچند که با وجود واکسیناسیون، میزان مرگ و میر و مواردی بستری به شدت کاهش خواهد یافت که با افزودن به اقدامات بهداشتی، می‌تواند این آلودگی‌ها را هم کنترل کرد.

موسسه دوهرتی، عصر دیروز با انتشار بیانیه‌ای، تاکید کرد که با رسیدن به سطح بالای واکسیناسیون، استرالیا می‌تواند با کووید-۱۹ نیز همچون آنفلوآنزا زندگی کند.

گفته می‌شود که لوین در جلسه روز جمعه کابینه ملی، توصیه‌های تازه این موسسه را به اطلاع نخست‌وزیران ایالات خواهد گذاشت.

البته نخست‌وزیران، با توجه به وضعیت همه‌گیری در نیوساوت‌ولز، از برنامه ملی بازگشایی عقب کشیده‌اند و می‌گویند مدل سازی موسسه دوهرتی بر اساس ۳۰ مورد ابتلا در روز بوده در حالی که هم اکنون به چند هزار مورد ابتلا رسیده‌ایم.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالدز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه