وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » تمام شدن پیش‌ شماره‌ های موبایل ۰۴ تا ۱۰ سال دیگر

تاریخ انتشار : 1398/11/12 - 9:00

تمام شدن پیش‌ شماره‌ های موبایل ۰۴ تا ۱۰ سال دیگر

صدای استرالیا- هر چند انتظار می‌رفت عمر شماره‌های موبایل با پیش‎شماره 04 در سال 2017 به پایان برسد اما گویا این شماره تلفن‌ها تا یک دهه دیگر در استرالیا کاربرد خواهند داشت.


صدای استرالیا- هر چند انتظار می‌رفت عمر شماره‌های موبایل با پیش‌ شماره‌ ۰۴ در سال ۲۰۱۷ به پایان برسد اما گویا این شماره تلفن‌ها تا یک دهه دیگر در استرالیا کاربرد خواهند داشت.

با توجه به رونق بازار گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها پیش‌بینی شده بود که هر ساله در استرالیا شش میلیون شماره جدید از سوی مردم درخواست شود از همین رو گفته می‌شد عمر خطوط موبایلی که با پیش‌ شماره‌ ۰۴ هستند در سال ۲۰۱۷ به پایان می‌رسد، اما کاهش چشمگیر تقاضا برای شماره‌های جدید موجب شده تا شماره موبایل‌های ۰۴ تا ۱۰ سال دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

بر اساس قانونی که در سال ۱۹۹۲ تصویب شد ۱۰۰ میلیون شماره تلفن با پیش شماره ۰۴ در میان مردم توزیع شد و اداره ارتباطات و رسانه‌های استرالیا نیز اعلام کره در صورت کم شدن شماره‌های ۰۴، مجوز توزیع ۱۰۰ میلیون شماره با پیش شماره ۰۵ صادر شده است.

بیشترین شماره تلفن توزیع شده در استرالیا مربوط به سال ۲۰۱۰ است که در مجموع شش میلیون و ۹۰۰ هزار شماره در اختیار مردم قرار گرفته بود، اما بعد از سال ۲۰۱۰ تقاضا برای شماره‌های جدید به شدت کاهش یافت بطوریکه در سال ۲۰۱۷ فقط ۲۷۰ هزار شماره یا خط جدید مورد تقاضا قرار گرفت.

البته در سال ۲۰۱۹ مجموعا دو میلیون و ۷۰۰ هزار شماره جدید در اختیار مردم استرالیا قرار گرفت.

جان استانتون، مدیر اجرایی اتحادیه ارتباطات، در این رابطه می‌گوید: دلایل مختلفی برای کاهش تقاضا برای در اختیار داشتن شماره‌های جدید مطرح است که یکی از آنها اشباع بازار است.

منبع: The Age


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه