وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » تغییر عمده مصرف مواد مخدر در استرالیا بعد از همه‌گیری کرونا

تاریخ انتشار : 1399/08/20 - 5:57

تغییر عمده مصرف مواد مخدر در استرالیا بعد از همه‌گیری کرونا

صدای استرالیا - مصرف مواد مخدر در استرالیا از زمان شیوع بیماری کرونا تغییر کرده است، به طوری که مصرف‌ کنندگان به سختی می‌توانند هروئین و متامفتامین تهیه کرده و از این‏رو  گیاه شاهدانه را جایگزین کرده‌اند.


صدای استرالیا – مصرف مواد مخدر در استرالیا از زمان شیوع بیماری کرونا تغییر کرده است، به طوری که مصرف‌ کنندگان به سختی می‌توانند هروئین و متامفتامین تهیه کرده و از این‏رو  گیاه شاهدانه را جایگزین کرده‌اند.

براساس نتایج دو بررسی گسترده، ۷۱ درصد مصرف‏ کنندگان از کاهش موجودی کریستال و متامفتامین خبر داده‌اند و تعداد زیادی از مصرف‏ کنندگان نیز به استعمال گیاه شاه دانه و الکل روی آورده‌اند.

قرنطینه اجباری، در دسترس بودن برخی مخدرها را تحت‏ تاثیر قرار داده است به طوری که مصرف ‏کنندگان با کمبود این مواد در بازار مواجه شده‌اند.

مصرف‏ کنندگان اکستازی، کوکائین و کتامین اظهار کرده‌اند که چون به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی‌توانند از خانه خارج شوند و یا با دوستانشان باشند، کمتر از این مواد استفاده کرده‌اند.

این افراد همچنین از افزایش قیمت مواد مخدر از زمان شیوع ویروس کرونا خبر داده‌اند.

یکی از مصرف کنندگان مواد مخدر ساکن سیدنی که نخواست نامش فاش شود، اظهار داشت که به مدت ۱۰ سال مخدرهای مختلفی همچون ام‌‏دی‌ام‌آ، کتامین، کوکائین و شاهدانه استفاده کرده است و عدم دسترسی به این مواد باعث شده که دچار وسوسه کمتری برای استفاده برخی مواد مثل کوکائین شود.

او گفت: از آنجا که نمی‌توانم به راحتی با دوستانم به بیرون بروم، هر روز ماری ‏جوانا مصرف می‌کنم.

شواهد دیگر حاکی از این است که برخی از افراد مواد مصرفی خود را تغییر داده‌اند تا با استرس ناشی از شیوع اپیدمی مقابله کنند.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه