وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » تعطیلی دو هفته‌ای فعالیت‌های ساختمانی پس از تظاهرات خشونت آمیز

تاریخ انتشار : 1400/06/30 - 4:49

تعطیلی دو هفته‌ای فعالیت‌های ساختمانی پس از تظاهرات خشونت آمیز

صدای استرالیا – در پی برگزاری تظاهرات خشونت آمیز کارگران ساختمانی در مرکز ملبورن، دولت ویکتوریا تمامی فعالیت‌های ساختمانی را به مدت دو هفته تعطیل کرد.


صدای استرالیا – در پی برگزاری تظاهرات خشونت آمیز کارگران ساختمانی در مرکز ملبورن، دولت ویکتوریا تمامی فعالیت‌های ساختمانی را به مدت دو هفته تعطیل کرد.

روز گذشته دوشنبه گروهی از معترضان در اعتراض به سیاست دولت ویکتوریا در خصوص الزام کارگران ساختمانی به ارائه مدرک واکسیناسیون پیش از آغاز به کار، اقدام به تجمع در مقابل ساختمان اتحادیه ساخت‌وساز، جنگلبانی، دریایی، معدن و انرژی موسوم به CFMEU در ملبورن کردند، تجمعی خشونت آمیز که با حضور نیروی ضد شورش پلیس ویکتوریا همراه شد.

معترضان از این اتحادیه می‌خواستند تا در اعتراض به سیاست جدید دولت، نسبت به تعطیلی کلیه فعالیت‌های ساختمانی اقدام کند.

پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرد.

بر اساس دستورالعمل دولت ویکتوریا، تمامی کارگران ساختمانی و فعالان این صنعت باید تا روز ۲۳ سپتامبر دستکم یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده باشند در غیر اینصورت اجازه فعالیت نخواهند داشت.

در پی این تظاهرات، دولت ویکتوریا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی فعالیت‌های ساختمانی در کلانشهر ملبورن و دیگر مناطقی که در قرنطینه قرار دارند، از ساعت ۱۱:۵۹ شب دوشنبه به مدت دو هفته تعطیل می‌شوند.

تیم پالاس، وزیر روابط صنعتی ایالت ویکتوریا گفت که تعطیلی دو هفته‌ای نتیجه مستقیم رفتار نامناسب گروهی از کارگران صننعت ساختمانی بوده است.

وی تصریح کرد: ما شفاف بودیم: اگر از دستورالعمل‌ها پیروی نکنید، بلافاصله واکنش مناسب را خواهیم داشت. ما شاهد عدم پیروی از دستورالعمل‌ها در بخش وسیعی از این صنعت بودیم و به همین رو اقدام مناسب را برای محافظت از شهروندان ویکتوریا انجام دادیم.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز

پوشش تصویری شبکه خبری هفت استرالیا از تظاهرات روز دوشنبه را می‌توانید در لینک زیر ببینید:


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه