وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024
» اجتماعی » تعداد پزشکان عمومی که ویزیت رایگان انجام می‌دهند، نصف شد

تاریخ انتشار : 1402/08/25 - 5:49

تعداد پزشکان عمومی که ویزیت رایگان انجام می‌دهند، نصف شد

صدای استرالیا- با توجه به افزایش هزینه ارایه خدمات مراقبتی به بیماران، تعداد پزشکان عمومی که تمامی بیماران‌شان را با استفاده از خدمات بالک بیل (صورتحساب انبوه)، به طور رایگان ویزیت می‌کنند، در طول یک سال به نصف کاهش یافته است.


صدای استرالیا- با توجه به افزایش هزینه ارایه خدمات مراقبتی به بیماران، تعداد پزشکان عمومی که تمامی بیماران‌شان را با استفاده از خدمات بالک بیل (صورتحساب انبوه)، به طور رایگان ویزیت می‌کنند، در طول یک سال به نصف کاهش یافته است.

گزارش سالانه کالج سلطنتی پزشکان عمومی استرالیا (RACGP) با بررسی ۲۰۴۸ پزشک عمومی از جمله ۱۸۳ پزشک در حال طی کردن مراحل آموزشی، نشان می‌دهد که سالانه از هر ده نفر استرالیایی، ۹ نفر به پزشک عمومی مراجعه می‌کنند و کمتر از یک درصد افراد گفته‌اند که در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ اصلا به پزشک عمومی مراجعه نکرده‌اند.

اما این نظرسنجی که در ماه‌های آوریل و می ۲۰۲۳ انجام شده، نشان می‌دهد که فقط ۱۲ درصد از پزشکان عمومی «همه» بیماران خود را با “بالک بیل” ویزیت کرده‌اند. این رقم در سال ماقبل به میزان ۲۴ درصد بوده است.

در همین حال ۳۰ درصد پزشکان عمومی گفته بودند که هزینه «اکثر» بیماران‌شان را با بالک بیل پوشش داده‌اند. در حالی که در سال ماقبل این رقم ۴۰ درصد بود.

بیمارانی که خدمات بالک بیل دریافت می‌کنند، هیچ هزینه‌ای بابت ویزیت پزشک عمومی نمی‌پردازند و پزشک مستقیما صورت حساب آنها را طریق مدیکر از دولت دریافت می‌کند.

از سوی دیگر، بیمارانی که هزینه ویزیت پزشک عمومی را پرداخت می‌کنند، در سال گذشته به طور متوسط ۱۰ دلار افزایش هزینه داشته‌اند. همچنین میانگین ویزیت خصوصی پزشکان عمومی  در سال ۲۰۲۳ به طور متوسط ۷۴٫۶۶ دلار برای یک مشاوره استاندارد کمتر از ۲۰ دقیقه بوده است و بیماران ۳۹٫۷۵ دلار تخفیف از مدیکر دریافت می‌کردند. این هزینه نسبت به سال ۲۰۲۲ که میانگین هزینه مشاوره ۶۴ دلار بود به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

این گزارش بیان می‌دارد که کاهش چشمگیر در استفاده از خدمات بالک بیل، بازتابی از صحبت پزشکان درمورد افزایش هزینه ارایه خدمات سلامت در بخش عمومی است.

در همین حال، نرخ استفاده پزشکان از خدمات بالک بیل در شهرهای بزرگ بسیار سریع‌تر از مناطق دورافتاده کاهش یافته است.

گزارش مذکور همچنین بیان می‌دارد که میزان رضایت شغلی پزشکان عمومی کاهش یافته است. نظرسنجی از این پزشکان حاکی از این است که میزان رضایت شغلی آنان از ۷۰ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۶۶ درصد در سال ۲۰۲۳ رسیده است. تعداد پزشکانی هم که از وضعیت شغلی خود «بسیار ناراضی» هستند، از ۴ درصد به ۶ درصد افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۳ از هر ۱۰ پزشک عمومی ۶ نفر گفته‌اند که در هفته کمتر از ۴۰ ساعت کار می‌کنند که مشابه ارقام سال ماقبل است. در همین حال ۵ درصد از پزشکان عمومی گزارش کرده‌اند که در هفته بیش از ۶۰ ساعت کار می‌کنند و عمده آنها پزشکان مستقل هستند.

منبع: گاردین


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه