وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » تظاهرات گسترده در استرالیا در اعتراض به تغییرات اقلیمی

تاریخ انتشار : 1398/06/30 - 11:52

تظاهرات گسترده در استرالیا در اعتراض به تغییرات اقلیمی

صدای استرالیا - برخی از شهرهای استرالیا از جمله سیدنی همگام با دیگر شهرهای جهان روز جمعه 20 سپتامبر صحنه برگزاری تظاهرات در اعتراض به تغییرات اقلیمی بود.


 صدای استرالیا – برخی از شهرهای استرالیا از جمله سیدنی همگام با دیگر شهرهای جهان روز جمعه ۲۰ سپتامبر صحنه برگزاری تظاهرات در اعتراض به تغییرات اقلیمی بود.

به دعوت گرتا تونبرگ، فعال ۱۶ ساله سوئدی مدافع محیط زیست، کشورهای مختلف جهان از جمله استرالیا روز جمعه صحنه تظاهرات در اعتراض به گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی بودند.

تصاویر منتشر شده از تظاهرات روز جمعه در استرالیا نشان دهنده حضور گسترده جوانان و نوجوانان این کشور در تجمعات شهرهای مختلف است و گرتا تونبرگ در واکنش به تظاهرات شهر سیدنی در صفحه توئیتر خود از حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان استرالیایی تجلیل کرد.

یورو نیوز نیز با مخابره این خبر اعلام کرده که قرار بود روز جمعه در ۱۵۰ کشور جهان اعتراضاتی در خصوص تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین انجام شود.

بی بی سی نیز در این رابطه گزارش داد: هزاران نفردر سراسر جهان در بزرگترین راهپیمایی در اعتراض به تغییرات اقلیمی و حفاظت از محیط زیست شرکت کرده‌اند. این راهپیمایی در نخستین ساعات امروز جمعه در استرالیا آغاز شد و به تدریج در کشورهای مختلف آسیا، آفریقا و اروپا در حال برگزار شدن است.

استرالیا مدت هاست که با مشکلات مرتبط با گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی دست به گریبان است بطوریکه هم در سال قبل و هم در سال جاری گزارش های متعددی درباره کمبود آب و همچنین افزایش بی سابقه گرما در آن منتشر شده است.

برای مثال پس از پایان ماه مارس اعلام شد که استرالیا یکی از گرمترین ماه های مارس خود را در چند دهه اخیر تجربه کرد و سازمان ملی هواشناسی این کشور اعلام کرد که گرمای ماه مارس سال جاری میلادی، در تاریخ ثبت شده دمای هوا در این کشور به یک رکورد جدید رسید.

منبع: گاردین و یورو نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه