وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » تصمیم مالیاتی دولت ویکتوریا: کلینیک‌ها ورشکسته و ویزیت‌ها گران می‌شود

تاریخ انتشار : 1402/07/20 - 23:39

تصمیم مالیاتی دولت ویکتوریا: کلینیک‌ها ورشکسته و ویزیت‌ها گران می‌شود

صدای استرالیا- پزشکان می‌گویند در صورتی که دولت ویکتوریا در مالیات بر حقوق و دستمزد تغییراتی اعمال کند، کلینک‌های پزشکی تعطیل خواهد شد و مردم این ایالت برای مراجعه به پزشک عمومی متحمل هزینه‌های بالاتری می‌شوند.


صدای استرالیا- پزشکان می‌گویند در صورتی که دولت ویکتوریا در مالیات بر حقوق و دستمزد تغییراتی اعمال کند، کلینک‌های پزشکی تعطیل خواهد شد و مردم این ایالت برای مراجعه به پزشک عمومی متحمل هزینه‌های بالاتری می‌شوند.

سه گروه از پزشکان در مخالفت با تصمیم دولت که پزشکان را به جای پزشک مستقل، کارمند کلینیک‌های عمومی محسوب می‌کند، کارزاری راه‌اندازی کرده‌اند.

به گفته کالج سلطنتی پزشکان عمومی استرالیا (RACGP)، پزشکان عمومی بابت متصدیان پذیرش، پزشکان عمومی تحت آموزش و پرستاران مالیات می‌پردازند؛ اما این مساله هرگز شامل خود پزشکان نشده است.

آنیتا مونوز، رییس RACGP ویکتوریا گفت: این پزشکان از مزایای شغلی بهره‌ای نمی‌برند؛ نه مرخصی استعلاجی دارند، نه مرخصی سالانه و نه از مزایای WorkSafe برخوردارند. در واقع زیر چتر کلینیک، کسب و کار خودشان را اداره می‌کنند.

به گفته دکتر مونوز، نظرسنجی از ۱۲۹۷ عضو این کالج نشان داد که اکثر کلینیک‌ها نمی‌توانند مالیات حقوق بیشتر را در هزینه‌های خود جذب کنند.

وی افزود: بیش از ۳۰ درصد از کلینیک‌هایی که باید این لایحه مالیاتی را اجرا کنند، احتمالا فورا ورشکسته می‌شوند.

مونوز ادامه داد: این مساله بزرگ‌ترین تهدید وجودی برای پزشکی عمومی و سیستم سلامت در کل دوران طبابت من است است.

بنا به اعلام سیا مدیکال، به عنوان یک کلینیک زنجیره‌ای بزرگ، به این مجموعه دو هفته فرصت داده شده تا جزییات حقوق و دستمزد پزشکان عمومی هشت کلینیک خود را در ده سال گذشته ارایه کند.

گفته می‌شود که اگر مالیات بر حقوق و دستمزد عطف به ماسبق شود، این موسسه مجبور خواهد بود بین ۲ تا ۵ میلیون دلار بپردازد.

کلینیک دیگری در تولامارین نیز با مالیات ۸۰۰ هزار دلاری روبه‌روست.

به گفته مونوز، این مالیات احتمالا موجب تعطیلی کلینیک مذکور می‌شود که به بخش محروم جامعه خدمات رسانی می‌کند.

افزایش هزینه ویزیت پزشکان

موکش هایکروال، با سابقه ۳۰ سال طبابت در غرب ملبورن، رییس اتحادیه عمومی پزشکان استرالیاست.

وی گفت: کلینیک‌های عمومی با حاشیه‌ سود پایینی کار می‌کنند و به همین دلیل این مالیات به ناچار به بیماران منتقل می‌شود و ویزیت پزشک برای آنها ۲۰ دلار بیشتر هزینه خواهد داشت.

هایکروال با بیان اینکه سیستم ویزیت رایگان (بالک بیلینگ) در حال فروپاشی است، گفت: ما  یکی از بهترین سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی جهان را داریم و از بین رفتن آن مایه تاسف خواهد بود.

وی افزود: ما از این پس خدمات سلامت همگانی نخواهیم داشت. این خدمات مختص افرادی خواهد بود که بتوانند هزینه آن را بپردازند و این اشتباه است.

مارتین کلارک از شورای کسب و کار مراقبت‌های اولیه نیز گفت که هزینه بالای ویزیت پزشکان عمومی موجب می‌شود که بیماران به سیستم بیمارستانی فشار بیش از حدی وارد کنند. موضوعی که به گفته مونوز، هزینه قابل توجهی به دولت تحمیل خواهد کرد.

مونوز گفت: مدیکر برای ویزیت ۱۵ دقیقه‌ای پزشک عمومی ۴۲ دلار تخفیف ارایه می‌دهد. حال اگر همان بیمار به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کند و ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در آنجا باشد، بدون اینکه هیچ خدماتی دریافت کند، ۵۱۵ دلار هزینه برای مالیات دهندگان در پی خواهد داشت.

RACGP پوسترهایی را به ۱۵۰۰ کلینیک در سراسر ایالت ارسال کرده تا توجه بیماران را به تغییرات مالیاتی جلب کند.

مونوز امیدوار است که تغییر نخست وزیر ویکتوریا از دنیل اندروز به جاسینتا آلن باعث شکل‌گیری گفت‌وگویی تازه در مورد این موضوع شود.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه