وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » تصمیم دولت استرالیا برای قانونمند کردن رمزدارایی‌ها

تاریخ انتشار : 1400/09/18 - 6:51

تصمیم دولت استرالیا برای قانونمند کردن رمزدارایی‌ها

صدای استرالیا– وزیر خزانه‌داری استرالیا اعلام کرد برنامه تحول در نظام پرداخت و رمز‌دارایی‌ها به اجرا گذاشته می‌شود. جاش فرایدنبرگ […]

تصمیم دولت استرالیا برای قانونمند کردن رمزدارایی‌ها

صدای استرالیا– وزیر خزانه‌داری استرالیا اعلام کرد برنامه تحول در نظام پرداخت و رمز‌دارایی‌ها به اجرا گذاشته می‌شود.

جاش فرایدنبرگ دیروز (چهارشنبه) در اتاق بازرگانی مشترک استرالیا و اسراییل گفت: این برنامه، مهم‌ترین تحول در نظام پرداخت استرالیا در ۲۵ سال اخیر است.

بخش‌ فناوری استرالیا هم اکنون ارزشی معادل ۱۶۷ میلیارد دلار تولید می‌کند و بیش از ۸۵۰ هزار نفر اشتغال‌آفرینی کرده است.

همچنین رمزدارایی‌ها در جهان، هم اکنون ارزشی بیش از ۲ تریلیون دلار آمریکا دارند و ۲۲۰ میلیون نفر در این بخش فعالیت اقتصادی می‌کنند.

فرایدنبرگ گفت: استرالیا این فرصت را دارد که در میان کشورهای پیشگام جهان در زمینه بهره‌برداری از این فناوری جدید قرار بگیرد.

وزیر خزانه‌داری قصد دارد در اوایل سال آینده، گفت‌وگوها بر سر چارچوب مجوزدهی به صرافی‌های ارزهای دیجیتال را آغاز کند؛ چارچوبی که خرید و فروش رمزدارایی‌ها را قانونمند خواهد کرد. همچنین یک سیستم نظارتی برای کسب‌وکارهایی که رمزدارایی‌ها را برای مشتریان نگه‌داری می‌کنند، ایجاد خواهد کرد.

 

خبر مرتبط:

بانک کامن‌ولث، امکان معامله رمزارزها را فراهم کرد

 

همچنین به گفته وی، یک ارزدیجیتال بانک مرکزی (CBDC) نیز ایجاد شده و پیش از پایان سال ۲۰۲۲ به مرحله پایلوت خواهد رسید.

از سوی دیگر، شورای مالیاتی نیز درباره ایجاد یک چارچوب سیاست‌گذاری به منظور اخذ مالیات از تراکنش‌ها و دارایی‌های دیجیتال، تا پایان سال آینده گزارش مشورتی خود را ارایه خواهد کرد.

مشکل دیگری که وزیر خزانه‌داری قصد دارد آن را رفع کند، De-banking است؛ به معنی خودداری بانک‌ها از ارایه خدمات بانکی به افراد.

نزدیک به نیمی از جمعیت استرالیا، هم اکنون پرداخت‌های خود را از طریق گوشی‌های موبایل انجام می‌دهند و کووید-۱۹ موجب سرعت گرفتن استفاده از کیف‌ پول‌های دیجیتال شده است.

بر اساس گزارش‌ها، روزانه نزدیک به ۵۵ میلیون پرداخت غیر نقدی به ارزش ۶۵۰ میلیارد دلار در استرالیا انجام می‌شود و به گفته فرایدنبرگ، از سازمان‌های رگولاتوری خواسته خواهد شد که به مساله نرخ‌گذاری، شفافیت و رقابت در این مساله وارد شوند.

 

منبع:  ۷ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه