وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » تشدید بحران هزینه‌های زندگی؛ آلبانیزی جلسه فوری گذاشت

تاریخ انتشار : 1402/11/01 - 5:37

تشدید بحران هزینه‌های زندگی؛ آلبانیزی جلسه فوری گذاشت

صدای استرالیا– با تشدید بحران هزینه‌های زندگی، آنتونی آلبانیزی تمامی اعضای حزب کارگر را دو هفته زودتر، برای برگزاری یک […]

تشدید بحران هزینه‌های زندگی؛ آلبانیزی جلسه فوری گذاشت

صدای استرالیا– با تشدید بحران هزینه‌های زندگی، آنتونی آلبانیزی تمامی اعضای حزب کارگر را دو هفته زودتر، برای برگزاری یک جلسه فوری به کانبرا فرا خواند.

مهم‌ترین دستور کار جلسه نخست‌وزیر این است که چگونه می‌توان هم‌زمان با تقویت بودجه خانوار، تورم را کاهش داد.

آلبانیزی در هفته جاری مجددا برای اجرای مرحله سوم کاهش مالیات بر درآمد متعهد شد. با اجرای این مرحله از ماه جولای مالیات افراد دارای درآمد بین ۴۵ هزار تا ۲۰۰ هزار دلار کاهش می‌یابد؛ اما کارشناسان در مورد تاثیر تورمی آن اختلاف نظر دارند.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده که بانک مرکزی استرالیا به منظور بازگرداندن تورم به سطح هدف ۲ تا ۳ درصدی تا سال ۲۰۲۶، باید نرخ بهره را در سال جاری افزایش دهد؛ اما اکثر اقتصاددانان می‌گویند که نرخ بهره در نشست سال آینده تثبیت خواهد شد.

برای بازگرداندن تورم به هدف دو تا سه درصدی تا سال ۲۰۲۶، صندوق بین المللی پول هشدار داده است که بانک مرکزی باید نرخ نقدی را در سال جاری افزایش دهد، اما اکثر اقتصاددانان در اینجا می گویند که این نرخ در نشست ماه آینده متوقف خواهد شد.

هم اکنون در استرالیا ۵ محدوده مالیات بر درآمد وجود دارد:

  • درآمد تا سطح ۱۸۲۰۰ دلار از مالیات معاف است.
  • از ۱۸۲۰۰ دلار تا ۴۵ هزار دلار، مالیات ۱۹ درصد اعمال می‌شود. 
  • ۷۵ هزار دلار بعدی (یعنی تا ۱۲۰ هزار دلار) هم مشمول ۳۲٫۵ درصد مالیات بر درآمد است.
  • یکی از بازه‌های بالای درآمد، یعنی بین ۱۲۰ هزار و یک دلار تا ۱۸۰ هزار دلار مشمول ۳۷ درصد مالیات است.
  • و هر درآمدی بالا ۱۸۰ هزار و یک دلار نیز نرخ مالیات بر درآمد ۴۵ درصدی دارد.

با اجرای مرحله سوم کاهش مالیات، کم درآمدترین افراد تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند. یعنی میزان مالیات افراد با درآمد تا ۴۵ هزار دلار تغییری نمی‌کند. اما بازه درآمدی ۱۲۰ هزار و یک دلار تا ۱۸۰ هزار دلار به جای ۳۷ درصد، مشمول مالیات ۳۰ درصدی می‌شود، مالیات ۳۲٫۵ درصدی بازه درآمدی ۴۵ هزار و یک دلار تا ۱۸۰ هزار دلار و همچنین ۱۸۰ هزار و یک تا ۲۰۰ هزار دلار نیز به ۳۰ درصد کاهش می‌یابد. به این ترتیب آستانه بالاترین بازه مالیاتی به بالای ۲۰۰ هزار دلار انتقال می‌یابد و مالیات افراد با درآمد ۴۵ هزار و یک دلار تا ۲۰۰ هزار دلار یکسان (۳۰ درصد) خواهد بود.

بازه درآمد (دلار)

مالیات پیش از مرحله سوم (درصد)

مالیات پس از اجرای مرحله سوم (درصد)

۱۸۲۰۰ و کمتر

صفر 

صفر 

۱۸۲۰۱-۴۵۰۰۰

۱۹

۱۹

۴۵۰۰۱-۱۲۰۰۰۰

۳۲٫۵

۳۰

۱۲۰۰۰۱-۱۸۰۰۰۰

۳۷

۳۰

۱۸۰۰۰۱-۲۰۰۰۰۰

۴۵

۳۰

۲۰۰۰۰۰۱ و بیشتر

۴۵

۴۵

تأثیر عملی این طرح به این صورت است که استرالیایی‌هایی که ۴۵ هزار دلار درآمد دارند، مشمول کاهش مالیات نمی‌شوند؛ اما کسانی که مثلا ۸۰ هزار دلار درآمد دارند، ۸۷۵ دلار کمتر مالیات می‌پردازند. همچنین افرادی با درآمد ۱۸۰ هزار دلاری تا ۶۰۷۵ دلار سود خواهند برد. حداکثر کاهش مالیات به میزان ۹۰۷۵ دلار نیز نصیب کسانی می‌شود که بیش از ۲۰۰ هزار دلار درآمد دارند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه