وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » تدابیر شدید امنیتی برای محموله واکسن کرونای فایزر

تاریخ انتشار : 1399/11/28 - 3:49

تدابیر شدید امنیتی برای محموله واکسن کرونای فایزر

صدای استرالیا- نخستین محموله وارداتی واکسن فایزر، به استرالیا وارد و تحت تدابیر شدید امنیتی، به مکان‌های نامعلوم در سیدنی […]

تدابیر شدید امنیتی برای واکسن کرونای فایزر

صدای استرالیا- نخستین محموله وارداتی واکسن فایزر، به استرالیا وارد و تحت تدابیر شدید امنیتی، به مکان‌های نامعلوم در سیدنی انتقال داده شده است.

این محموله شامل ۱۴۲ هزار دوز واکسن با یک پرواز هواپیمایی سنگاپور وارد شده است.

گفته می‌شود که دلیل تدابیر امنیتی به کار گرفته شده، جلوگیری از اقدامات گروه‌های تبهکار بین‌المللی بوده است.

تدابیر امنیتی برای این محموله آنقدر شدید بود که حتی به دوربین‌های شبکه‌های خبری مهم استرالیا نیز اجازه ورود به محل نگهداری محموله داده نشد و پلیس فدرال استرالیا از شبکه‌های خبری ۷ و ۹ خواست تا هلی‌کوپترهای خود را برای پخش زنده مراحل انتقال محموله واکسن اعزام نکنند.

اسکات موریسون در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از ۱۴۲ هزار دوز واکسن کووید-۱۹ فایزر/بایون‌تک، به عنوان مرحله‌ای مهم در واکنش به همه‌گیری در استرالیا، وارد فرودگاه سیدنی شد.

این اولین محموله از ۲۰ میلیون واکسن فایزر است که دولت به عنوان بخشی از استراتژی درمان و واکسیناسیون کووید-۱۹ تهیه کرده است.

این واکسن‌ها تحت تدابیر امنیتی از فرودگاه خارج شد. قرار است سازمان کالاهای دارویی این واکسن‌ها را به منظور اطمینان از تبعیت آنها از استانداردهای دقیق استرالیا، آزمایش کند.

نخست وزیر استرالیا گفت که واکسیناسیون افراد آسیب‌پذیر، از ۲۲ فوریه آغاز خواهد شد.

وی افزود: به محض اینکه بررسی‌های ایمنی نهایی انجام شود، می‌توانیم واکسیناسیون را برای افراد آسیب‌پذیر، کارکنان مرزی و بهداشتی آغاز کنیم.

موریسون افزود: مطمئنم که استرالیایی‌هایی که تمایل به واکسینه شدن داشته باشند، همین امسال واکسن را دریافت خواهند کرد.

قرار است در هفته اول، ۸۰ هزار دوز واکسن ارایه شود که حدود ۵۰ هزار واکسن در اختیار ایالات و نواحی برای قرنطینه‌های هتلی، کارکنان مرزی و کارکنان خط مقدم سلامت در نظر گرفته می‌شود. ۳۰ هزار واکسن نیز به مراکز نگهداری از سالمندان و معلولان اختصاص خواهد یافت.

پیش‌بینی می‌شود که از این تعداد، حداقل ۶۰ هزار واکسن تا پایان ماه فوریه تزریق شود و بقیه نیز به تدریج و پس از آن تزریق خواهد شد.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه