وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » تا ۳۲۰۰ دلار هم می‌رسد؛ جریمه سنگین بابت پارک در ایستگاه‌های شارژ خودرو الکتریکی

تاریخ انتشار : 1401/12/27 - 9:12

تا ۳۲۰۰ دلار هم می‌رسد؛ جریمه سنگین بابت پارک در ایستگاه‌های شارژ خودرو الکتریکی

صدای استرالیا– در چهار ایالت و قلمرو استرالیا، جریمه‌های رانندگی کمتر شناخته شده‌ای وضع شده که بر اساس یکی از […]

تخفیف مالیات و لغو تعرفه واردات خودروهای الکتریکی در لایحه بودجه ارایه شد

صدای استرالیا– در چهار ایالت و قلمرو استرالیا، جریمه‌های رانندگی کمتر شناخته شده‌ای وضع شده که بر اساس یکی از آنها، رانندگان در صورت پارک در فضاهای مخصوص وسایل نقلیه الکتریکی، تا ۳۲۰۰ دلار جریمه می‌شوند.

جریمه‌های مذکور که تعدادی از آنها اواخر سال گذشته به قوانین جاده‌ای اضافه شدند، از ۳۲۰۰ دلار در قلمرو پایتختی تا ۳۶۹ دلار در ویکتوریا متغیرند.

کارشناسان می‌گویند که مجازات‌های سنگین برای تشویق به استفاده از خودروهای الکتریکی و جلوگیری از پارک کردن در محل شارژ این خودروها ضروری هستند.

این جرایم برای رانندگانی اعمال می‌شود که وسایل نقلیه بنزینی یا دیزلی را در ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی رها می‌کنند. به این کار  آیسینگ (ICE-ing) می‌گویند. ICE مخفف خودروهای دارای موتور احتراق داخلی (internal combustion engine) است.

اما این جریمه، برای رانندگان خودروهای الکتریکی که بدون شارژ کردن خودرو، فضای مورد نظر را اشغال می‌کنند نیز اعمال می‌شود.

قلمرو پایتختی، نیوساوت‌ولز و کوئینزلند با حداکثر ۲۰ واحد جریمه، بالاترین جریمه‌ها را برای اشغال فضاهای شارژ خودروها دارند

اما به دلیل واحدهای متفاوت، در قلمرو پایتختی تا ۳۲۰۰ دلار ، در نیوساوت‌ولز تا ۲۲۰۰ دلار و در کوئینزلند تا ۲۸۷۵ دلار جریمه برای رانندگان در نظر گرفته می‌شود.

اما در  ویکتوریا اشغال فضای شارژ خودروهای الکتریکی دو واحد یا ۳۶۹ جریمه دارد.

جیک وایتهد، رئیس سیاست شورای خودروهای الکتریکی گفت: هر ایستگاه شارژر موجود برای ۸۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی موجود در کشور حیاتی و ارزشمند است و ما باید مطمئن شویم که آنها عمدا یا سهوا مسدود نشده‌اند.

بر اساس گزارش شورای  خودروهای الکتریکی، بیش از ۸۳ هزار خودروی الکتریکی در استرالیا وجود دارد و خودروهای باتری دار ۶٫۸ درصد از کل فروش خودروهای جدید در ماه فوریه را تشکیل می‌دهند.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه