وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » بینندگان بازی ماتیلداها با فرانسه رکورد ۲۰ ساله را شکستند

تاریخ انتشار : 1402/05/23 - 9:26

بینندگان بازی ماتیلداها با فرانسه رکورد ۲۰ ساله را شکستند

صدای استرالیا– آمار نشان می‌دهد که پیروزی حماسی ماتیلداها برابر فرانسه، از زمان قهرمانی کتی فریمن در سال ۲۰۰۰ تا […]

بینندگان بازی ماتیلداها با فرانسه رکورد 20 ساله را شکستند

صدای استرالیا– آمار نشان می‌دهد که پیروزی حماسی ماتیلداها برابر فرانسه، از زمان قهرمانی کتی فریمن در سال ۲۰۰۰ تا کنون، یکی از بیشترین تماشاچیان را داشته است.

این مسابقه فوتبال، بدون احتساب صدها هزار نفری که در استادیوم‌ها، میخانه‌ها و فضای باز برای تماشای این بازی جمع شده بودند، حدود ۴٫۹ میلیون نفر تماشاچی تلویزیونی در سراسر کشور داشته است.

داده‌های گردآوری‌شده توسط شرکت OzTAM  نشان می‌دهد که این بازی هیجان‌انگیز که نزدیک به سه ساعت به طول انجامید، در مراحل پایانی خود حدود ۳٫۰۴ میلیون نفر بیننده در شهرهای بزرگ و ۱٫۲۶ میلیون نفر در مناطق غیر شهری استرالیا داشته که بازی را به طور رایگان از شبکه ۷ تماشا کرده‌اند.

علاوه بر این ۵۹۸ هزار نفر نیز از طریق ۷plus TV بازی را دنبال کرده‌اند و به این ترتیب، ۴٫۹ میلیون استرالیایی شاهد ضربات پنالتی بازی بوده‌‌اند.

بنا به اعلام شبکه ۷، بیش از ۴ میلیون نفر بیشتر زمان بازی را مشاهده کرده‌اند که به این ترتیب، کل بینندگان به ۷٫۲ میلیون نفر می‌رسد.

این بازی پر هیجان در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی فوتبال زنان، در حضور بیش از ۴۹ هزار نفر در استادیوم بریزبین پس از ۹۰ دقیقه وقت قانونی به تساوی رسید. ۳۰ دقیقه وقت اضافه هم برنده را مشخص نکرد با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. در نهایت بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و سپس در طولانی‌ترین ضربات پنالتی تاریخ جام جهانی زنان، پس از ۲۰ ضربه پنالتی، کورتنی واین از استرالیا بازی را به نفع ماتیلداها به پایان رساند.

مسابقه دو ۴۰۰ متر المپیک سیدنی  در سال ۲۰۰۰ که با قهرمانی کتی فریمن به پایان رسید، ۸٫۸ میلیون نفر بیننده داشت.

در سال‌های گذشته نیز برنامه‌های پربیننده شامل مسابقه تنیس لیتون هویت در برابر مارات سافین در سال ۲۰۰۵ (۴٫۰۴ میلیون نفر)، فینال مسترشف استرالیا در سال ۲۰۱۰ (۴٫۰۲۹ میلیون نفر) و مسابقه استرالیا و انگلیس در جام جهان راگبی سال ۲۰۰۳ (۴٫۰۱۶ میلیون نفر) بوده‌اند. اما این آمار شامل بینندگان مناطق غیر شهری نمی‌شود.

البته تعداد بینندگان بازی ماتیلداها با فرانسه از این نیز بیشتر است؛ زیرا تنها بینندگان پخش رایگان را در بر می‌گیرد و شامل دارندگان عضویت شبکه Optus Sport نمی‌شود. 

منبع: فایننشال ریویو


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی
ارسال دیدگاه