وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اخبار » بیانیه حزب لیبرال استرالیا به مناسبت اولین سالگرد قتل مهسا امینی

تاریخ انتشار : 1402/06/22 - 3:25

بیانیه حزب لیبرال استرالیا به مناسبت اولین سالگرد قتل مهسا امینی

صدای استرالیا – حزب لیبرال استرالیا در آستانه نخستین سالگرد قتل مهسا امینی بیانیه‌‌ای منتشر کرده و تاکید کرد که با جامعه ایرانیان استرالیا همراه است.


صدای استرالیا – حزب لیبرال استرالیا در آستانه نخستین سالگرد قتل مهسا امینی بیانیه‌‌ای منتشر کرده و تاکید کرد که با جامعه ایرانیان استرالیا همراه است.

در این بیانیه‌ که با همکاری سناتور سیمون بیرمنگام، رهبر حزب مخالف در سنا و وزیر سایه در امور خارجه و سناتور کلر چندلر، معاون وزیر سایه در امور خارجه تهیه شده، آمده است:

حزب مخالف همزمان با نزدیک شدن ۱۶ سپتامبر و اولین سالگرد مرگ مهسا ژینا امینی و جنبش زن، زندگی، آزادی در کنار جامعه ایرانیان استرالیا می‌ایستد.

در طول ۱۲ ماه گذشته ما با هزاران ایرانی-استرالیایی نشسته‌ایم و به سحنان آنها گوش داده‌ایم و نگرانی‌ها، ترس‌ها و ایده‌های آنها را برای عمل شنیده‌ایم. خشونت و سرکوب زنان، دختران، معترضان و منتقدان رژیم جمهوری اسلامی وحشتناک است. گزارش‌های مربوط به ارعاب و آزار استرالیایی‌ها توسط عوامل رژیم غیرقابل قبول بوده و عمیقاً نگران‌کننده است.

ائتلاف مخالف پیوسته برای رساندن این گزارش‌ها به مجلس و دولت مبارزه کرده است. ما برای حذف رژیم از کمیته سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان جنگیدیم، در اکتبر سال گذشته یک کیته تحقیق سنا را تشکیل دادیم که بیش از هزار پیشنهاد دریافت کرد، و همواره از دولت خواسته‌ایم که به توصیه‌های آن کمیته پاسخ دهد.

اکنون بیش از هفت ماه از تکمیل گزارش سنا می‌گذرد که ۱۲ توصیه برای اقدام دولت ارائه کرده بود. در آن زمان، گروه‌های جامعه ایرانی بارها به دولت نامه نوشتند و خواستار اجرای فوری توصیه‌های کمیته شدند. ناامیدکننده است که دولت هنوز حتی به گزارش کمیته پاسخ نداده است. ما مجدداً از دولت می‌خواهیم که به گزارش کمیته پاسخ داده و در این خصوص اقدام کند.

سناتور چندلر، دستیار سایه وزیر امور خارجه و رئیس تحقیقات سنا گفته است که همانطور که در گزارش کمیته تاکید شده است، استرالیا نه تنها یک الزام اخلاقی برای ایفای نقش خود در پاسخگویی رژیم به نقض حقوق بشر دارد، بلکه یک ضرورت عملی برای محافظت از استرالیایی‌ها در برابر تهدیدات رژیم و کاهش نفوذ بین‌المللی آنها دارد که تامین کننده اصلی تروریسم دولتی در جهان هستند.

رژیم جمهوری اسلامی ایران علیرغم رفتار شنیع خود، در حال گسترش نفوذ دیپلماتیک جهانی خود، ارائه تسلیحات به روسیه، ادامه به دست آوردن موقعیت‌های نفوذ در سازمان ملل، و ادامه سود بردن از دیپلماسی گروگان‌گیری و نقض تحریم‌ها است. استرالیا باید تلاش‌های خود را برای پاسخگو کردن رژیم افزایش دهد و این دقیقاً همان چیزی است که توصیه‌های کمیته به دقت برای انجام آن طراحی شده است.

سایمون بیرمنگام وزیر سایه امور خارجه گفت که اپوزیسیون بارها پیشنهاد حمایت دو حزبی از دولت آلبانیزی برای اقدام قوی‌تر علیه ایران کرده است.

وی تصریح کرده است که ائتلاف مخالف بر موضع خود مبنی بر اینکه دولت باید پاسخی ملموس به نقض حقوق بشر در ایران بدهد، باقی می‌ماند.

ما از تحریم‌های ماگنیتسکی که اعمال شده‌اند استقبال و حمایت کردیم، اما مانند جامعه ایرانیان استرالیا متذکر می‌شویم که استرالیا همواره در اعمال تحریم‌های هدفمند از کشورهای همفکر عقب مانده است.

موقعیت استرالیا باید نشان دهنده شجاعت زنان و دخترانی باشد که برای حقوق اولیه بشر می‌جنگند. ما به جامعه ایرانیان استرالیا می‌پیوندیم تا از دولت بخواهیم اقدامات قوی‌تری انجام دهد و حمایت دو حزبی خود را برای انجام این کار تکرار می‌کنیم.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه