وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » به دلیل تسریع روند مهاجرت، جمعیت استرالیا به ۲۶٫۵ میلیون نفر رسید

تاریخ انتشار : 1402/06/24 - 3:15

به دلیل تسریع روند مهاجرت، جمعیت استرالیا به ۲۶٫۵ میلیون نفر رسید

صدای استرالیا- داده‌های جدید اداره آمار استرالیا نشان می‌دهد که با تشدید روند مهاجرت پس از همه‌گیری کووید-19، جمعیت این کشور به 26.5 میلیون نفر رسیده است.


صدای استرالیا- داده‌های جدید اداره آمار استرالیا نشان می‌دهد که با تشدید روند مهاجرت پس از همه‌گیری کووید-۱۹، جمعیت این کشور به ۲۶٫۵ میلیون نفر رسیده است.

جمعیت استرالیا در ۱۲ ماه منتهی به مارس ۲۰۲۳ به میزان ۲٫۲ درصد رشد کرده که بخش قبل توجهی از آن به دلیل سرعت گرفتن روند ورود مهاجران بوده است.

تعداد مهاجران ورودی به استرالیا پس از رفع محدودیت‌های مرزی مرتبط با همه‌گیری در فوریه ۲۰۲۲ در مجموع ۶۸۱ هزار نفر بوده که نسبت به سال قبل بیش از دو برابر است.

در عین حال ۲۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر نیز استرالیا را ترک کرده‌اند که به این ترتیب، ۴۵۴ هزار و ۴۰۰ نفر از طریق مهاجرت به جمعیت استرالیا افزوده شده است.

گزارش اداره آمار بیان می‌دارد که این الگو، به ویژه تعداد کم خروجی‌ها از کشور، به دلیل عواقب ناشی از محدودیت‌های مرزی بین‌المللی است. زیرا اکنون دانشجویان بین‌المللی زیادی به کشور برمی‌گردند و به دلیل ورودی‌های کم در زمان همه‌گیری، خروجی‌ها از کشور نیز اندک است.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که این تاثیر موقتی بوده و تعداد خروجی‌ها از کشور به دلیل ترک استرالیا از سوی دانشجویان، در آینده افزایش خواهد یافت.

این روند افزایش جمعیت در حالی اتفاق افتاده که نرخ زاد و ولد در استرالیا ۳٫۴ درصد کاهش و نرخ مرگ ومیر ۷٫۹ درصد افزایش یافته است. یکی از دلایل رشد نرخ مرگ و میر نیز همه‌گیری کووید-۱۹ اعلام شده است.

در این میان، استرالیای غربی با ۲٫۸ درصد، بیشترین میزان رشد جمعیت را داشته و پس از آن ویکتوریا با ۲٫۴ درصد و کوئینزلند با ۲٫۳ درصد قرار دارند.

استرالیا در سطح جهان، ششمین کشور پهناور محسوب می‌شود؛ اما از نظر جمعیت پس از نیجر و کامرون و جلوتر از کره شمالی در رده ۵۵ قرار گرفته است.

این کشور همچنین از نظر تراکم جمعیت، از آخر چهارم است و میانگین جمعیت آن به ازای هر کیلومتر مربع فقط ۳٫۳۵ نفر است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه