وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » بلوبری نیوساوت‌ولز رکورد جهانی را شکست

تاریخ انتشار : 1402/12/26 - 3:49

بلوبری نیوساوت‌ولز رکورد جهانی را شکست

صدای استرالیا - سنگین‌ترین بلوبری جهان که رکوردش در کتاب گینس ثبت شد در نیوساوت‌ولز تولید شد. این بلوبری آبی تیره، تقریباً به قطر یک توپ گلف و وزن آن 10 برابر بلوبری‌های معمولی است.


صدای استرالیا – سنگین‌ترین بلوبری جهان که رکوردش در کتاب گینس ثبت شد در نیوساوت‌ولز تولید شد. این بلوبری آبی تیره، تقریباً به قطر یک توپ گلف و وزن آن ۱۰ برابر بلوبری‌های معمولی است.

این بلوبری که در ۱۳ نوامبر چیده شد، این هفته رسماً توسط رکوردهای جهانی گینس به عنوان سنگین ترین بلوبری جهان شناخته شد.

براد هاکینگ، مسئول پرورش بلوبری در کاستا، که یک مرکز تولید میوه و سبزیجات در “کوریندی” در نیوساوت‌ولز است، گفت: «وقتی آن را روی ترازو گذاشتیم، کمی شوکه شدم. من می‌دانستم که آنها بزرگ هستند، اما برای اطمینان از این موضوع باید آن را وزن می‌کردم.»

وزن این بلوبری ۲۰٫۴ گرم و قطر آن ۳۹٫۳۱ میلی متر است.

هاکینگ گفت: این بلوبری غول پیکر اکنون یخ زده است، اما صحبت‌هایی وجود دارد که آن را در رزین گذاشته و به دیوار آویزان کنند.

این بلوبری از گونه Eterna است، نوعی بلوبری که تحت برنامه بهبود تنوع Costa (VIP) ایجاد شده است، که یک یا دو گونه جدید بلوبری در سال تولید می‌کند.

این بلوبری رکوردشکن حدود ۱٫۲۵ برابر وزن رکورددار قبلی است که ۱۶٫۲ گرم وزن داشت و قطرش ۳۶٫۳۳ میلی متر بود. دو رکورد گذشته توسط پرورش دهندگان اوزبلو استرالیای غربی در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۸ به ثبت رسیده است.

هاکینگ می‌گوید: در حالی که معمولاً انتظار می‌رود میوه‌های بزرگ‌تر از نظر کیفیت خیلی خوب نباشند اما بلوبری از گونه Eterna سفت و با ماندگاری بسیار خوب است.

او گفت: تجربه مصرف کننده از این نوع بلوبری به طور مداوم خوب با طعم عالی است. این واقعاً فوق‌العاده است که این گونه کیفیت‌های غذایی را حفظ می‌کند، حتی با اندازه بزرگی که ارائه می‌دهد.

هاکینگ هم‌چنین گفت که این بلوبری بزرگ یک ناهنجاری در گونه Eterna نبود: حدود ۲۰ بلوبری با اندازه مشابه در هنگام چیدن این گونه توت وجود داشت.

بلوبری کاستا با استفاده از تکنیک‌های سنتی، که شامل گرده افشانی دستی و بیرون ریختن دانه‌ها است، پرورش داده می‌شود.

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه