وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اجتماعی » برچسب‌های هشدار آمیز بر روی بطری‌ نوشیدنی‌های الکلی

تاریخ انتشار : 1402/07/28 - 3:30

برچسب‌های هشدار آمیز بر روی بطری‌ نوشیدنی‌های الکلی

صدای استرالیا - گروه‌های بهداشتی خواستار چسباندن برچسب‌های هشدارآمیز بر روی بطری نوشیدنی‌های الکلی شدند.


صدای استرالیا – گروه‌های بهداشتی خواستار چسباندن برچسب‌های هشدارآمیز بر روی بطری نوشیدنی‌های الکلی شدند.

پس از تایید دولت فدرال مبنی بر اینکه به دنبال مشاوره در مورد راه‌های جدید برای افزایش آگاهی در مورد خطرات بالای مصرف الکل است، این احتمال وجود دارد که به زودی استرالیایی‌ها شاهد هشدارهای بهداشتی چاپ شده روی بطری نوشیدنی‌های الکلی باشند.

گروه‌ بهداشتی پیک که شامل انجمن پزشکی استرالیا و کالج سلطنتی پزشکان عمومی استرالیا می‌شود، از مقامات بهداشتی فدرال خواسته‌ تا برای مقابله با بیماری‌های جدی ناشی از مصرف مشروبات الکلی اقدام کند.

تصمیم دولت برای افزایش آگاهی در مورد خطرات مصرف مشروبات الکلی پس از آن صورت می‌گیرد که آمار منتشر شده توسط اداره آمار استرالیا نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر ناشی از مصرف الکل در استرالیا بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ به میزان ۹٫۱ درصد افزایش یافته است.

استیو رابسون، رئیس انجمن پزشکی استرالیا در این خصوص گفت: اقدامات جدی برای آگاه کردن مردم از خطرات خطرناک مصرف بیش از حد الکل مورد نیاز است. ما می‌دانیم که الکل چه ضرری برای سلامتی مردم دارد.

وی تصریح کرد: ما به اقدامات جدی برای مقابله با آسیب‌های بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی ناشی از مصرف زیاد الکل نیاز داریم.

وی افزود: برچسب‌های هشدار دهنده در مورد اثرات الکل می‌تواند به مصرف‌کنندگان کمک کند تا انتخاب‌های بهتری داشته باشند، سلامتی خود را بهبود بخشند و فشارهای وارد بر بخش بهداشت را که مستقیماً با نوشیدن بیش از حد الکل مرتبط است، کاهش دهند.

یک نظرسنجی جدید از ۱۰۰۴ نفر که توسط گروه بهداشتی پیک انجام شد، نشان داد که ۷۸ درصد از زدن هشدارهای بهداشتی جدید روی بطری‌های شراب و قوطی‌های آبجو حمایت کردند، در حالی که ۱۰ درصد با هرگونه تغییر مخالف بودند.

منبع: شبکه خبری نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه