وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » برداشت زودهنگام از ذخیره بازنشستگی

تاریخ انتشار : 1399/02/18 - 18:19

برداشت زودهنگام از ذخیره بازنشستگی

دفتر حسابداری ایتکس پلاس - برداشت از صندوق‌های ذخیره بازنشستگی با سرعت بالا در جریان است به طوریکه تنها در هفته اول آغاز طرح میزان پرداخت‌ها از یک میلیارد و 300 میلیون دلار گذشت.


دفتر حسابداری ایتکس پلاس – برداشت از صندوق‌های ذخیره بازنشستگی با سرعت بالا در جریان است به طوریکه تنها در هفته اول آغاز طرح میزان پرداخت‌ها از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار گذشت.

آمار و ارقام جدید منتشر شده نشان از آن دارد که صندوق‌های ذخیره بازنشستگی موسوم سوپر انوئیشن هشدارهای دولت درباره پرداخت سریع پس‌انداز‌ها در چارچوب طرح محرک مالی کووید-۱۹ را رعایت کرده‌اند و در طول هفته اول اجرای طرح، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به اعضای صندوق‌ها پرداخت شده‌ است.

داده‌های این صندوق‌ها توسط سازمان تنظیم مقررات محتاطانه استرالیا(APRA) منتشر شده‌ است و شامل درخواست‌هایی می‌شود که در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۶ آوریل ثبت شده‌اند. براساس این گزارش، صندوق‌های ذخیره بازنشستگی پس از دریافت درخواست‌ها ۱٫۶ روز کاری را برای انجام پرداخت به متقاضیان صرف می‌کنند. تا روز ۲۶ آوریل ۲۰۲۰، صندوق‌ها به ۱۶۲ هزار و ۸۷۹ درخواست از مجموع ۶۶۵ هزار و ۳۱۰ درخواست پول پرداخت کرده‌اند. این تعداد یک چهارم کل متقاضیان است و بقیه درخواست‌ها در دست بررسی هستند.

از میان ۱۶۷ صندوق بازنشستگی، ۱۰۷ صندوق در هفته اول دریافت درخواست‌ها به متقاضیان اجازه برداشت از صندوق را داده‌اند.

هلن روول قائم‌مقام APRA می‌گوید اگرچه این داده‌ها محدودند، اما در مجموع نشان از عملکرد خوب صندوق‌ها و سامانه‌های مدیریتی دارند و ما نسبت به واکنش این بخش به درخواست‌های متقاضیان کاملا خشنودیم. میزان درخواست‌های بررسی نشده و در دست بررسی نیز بسیار پایین و کمتر از پنج درصد است.

این سازمان در ماه آوریل به صندوق‌های بازنشستگی هشدار داد پرداختی‌ها را طی پنج روز انجام دهند، یا با عواقب تاخیر در عملکرد خود مواجه شوند. جین هام معاون در بخش امور صندوق‌های بازنشستگی نیز در بیانیه‌ای عملکرد صندوق‌ها در پرداخت به موقع به متقاضیان را خوشایند توصیف کرد.

اعضای این صندوق‌ها به صورت متوسط ۸۰۰۲ دلار، یعنی ۲۰ درصد کمتر از محدودیتی که در ابتدا تعیین شده بود، از پس‌انداز صندوق خود برداشت می‌کنند. استرالیایی‌ها می‌توانند تا ماه ژوئن به ۱۰ هزار دلار و از اول جولای تا ۲۴ سپتامبر به ۱۰ هزار دلار دیگر از پس انداز خود دسترسی داشته باشند.

با این‌همه توانایی صندوق‌ها در پرداخت به موقع به اعضا در هفته‌های آینده آزموده خواهد شد. روز جمعه داده‌های خزانه‌داری کشور نشان داد بیش از یک میلیون نفر درخواست دریافت ۱۰ هزار دلار از پس‌انداز خود را داده‌اند و این به معنی ۸٫۳۸ میلیارد دلار پرداختی زودهنگام خواهد بود. انتظار می‌رود در طول اجرای این طرح ۱٫۷ میلیون عضو به پس‌انداز خود دسترسی پیدا کنند، به بیانی دیگر ۲۹ میلیارد دلار از صندوق‌های بازنشستگی خارج خواهد شد.

تاکنون صندوق‌های هات‌اسپات و رست به خاطر تاخیر در پرداخت در بازه زمانی پنج روزه مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. انتظار می‌رود هردو صندوق که اعضای آن از شاغلان بخش‌های خرده‌فروشی و مهمان‌پذیری بوده‌اند، شدید‌ترین آسیب را از اجرای این طرح ببینند. اگرچه باوجود افزایش تعداد درخواست‌ها از ۲۶ آوریل تا به امروز، خانم روول تاکید دارد هیچ نشانی از مشکل داشتن صندوق‌های تحت‌فشار وجود ندارد.

سخنگوی صندوق رست روز جمعه اعلام کرد بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌ها در بازه زمانی پنج روزه بررسی و انجام شده‌اند. مابقی درخواست‌ها به ظن کلاهبرداری و پولشویی در دست بررسی و تحقیقات بیشتر هستند و این روند می‌تواند زمان پرداخت را افزایش دهد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه