وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 18 May 2024
» اجتماعی » برجیکلیان: محدودیت‌ها در تعدادی از LGAهای سیدنی کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار : 1400/06/09 - 13:44

برجیکلیان: محدودیت‌ها در تعدادی از LGAهای سیدنی کاهش می‌یابد

صدای استرالیا– به گفته نخست‌وزیر نیوساوت‌ولز، وضعیت تعدادی از مناطق سیدنی که کرونا آسیب دیده‌اند است، طی چند روز آینده […]

برجیکلیان: محدودیت‌ها در تعدادی از LGAهای سیدنی کاهش می‌یابد

صدای استرالیا– به گفته نخست‌وزیر نیوساوت‌ولز، وضعیت تعدادی از مناطق سیدنی که کرونا آسیب دیده‌اند است، طی چند روز آینده بازنگری می‌شود و محدودیت‌های شدید قرنطینه در آنها کاهش خواهد یافت.

هم اکنون ۱۲ ناحیه دولت محلی، که تقریبا نیمی از کل جمیعت سیدنی را در خود جای داده‌اند، نواحی نگران کننده یا آسیب دیده قلمداد می‌شوند. این نواحی عبارتند از بی‌ساید، بلک‌تاون، باروود، کانتربری- بنکس‌تاون، کمپبل‌تاون، کامبرلند، فیرفیلد، جورجز ریور، لیورپول، پاراماتا، استرثفیلد و چند تا از حومه‌های پنریث.

حداقل ۲٫۵ میلیون شهروند سیدنی که در این نواحی، تحت تدابیر منع رفت و آمد هستند و تنها کارکنان مجاز می‌توانند به منظور کار از این نواحی خارج شوند.

روز دوشنبه ۱۲۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در نیوساوت‌ولز شناسایی شد که بیشترین میزان تا کنون در این ایالت بوده است. تعداد عمده‌ای از این افراد نیز در کانتربری-بنکس تاون (۲۹۰ نفر) و کامبرلند (۲۸۳ نفر) بوده‌اند.

در عین حال گلادیس برجیکلیان، روز دوشنبه اعلام کرد که حذف برخی از نواحی مذکور را از لیست نقاط پرخطر در دست بررسی دارد؛ البته این تصمیم به عوامل متعددی از جمله نرخ واکسیناسیون و تثبیت تعداد موارد ابتلا بستگی خواهد داشت.

نخست وزیر نیوساوت‌ولز افزود: این مواردی است که بررسی می‌کنیم و البته به توصیه‌های بهداشتی بستگی خواهد داشت. ولی مشخص است که در تعدادی از نواحی دولت‌های محلی شاهد کاهش تعداد بیماران هستیم.

بدیهی‌ترین انتخاب برای کاهش محدودیت‌ها می‌تواند باروود باشد که در روز دوشنبه فقط یک بیمار کرونایی داشته است. این نخستین فرد مبتلا در این ناحیه در چهار روز گذشته بوده و در یک هفته گذشته نیز تنها شش بیمار در این LGA شناسایی شده‌اند.

جان فیکر، شهردار باروود گفت: هیج دلیل منطقی وجود ندارد که باروود به عنوان نقطه پرخطر اعلام شود و در همچنان در این فهرست قرار داشته باشد.

استرثفیلد نیز در روز دوشنبه فقط شاهد ۵ مورد ابتلا بود. اما در هفته گذشته ۸۵ بیمار در این ناحیه شناسایی شده است.

بی‌ساید و جورجز ریور نیز به نسبت تعداد پایینی از موارد ابتلا و در عین حال، نرخ بالای واکسیناسیون داشته‌اند. تعداد بیماران شناسایی شده در هر دو ناحیه، دیروز ۱۷ نفر بوده است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه