وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » برای آرامش در دوران بازنشستگی، چقدر باید در حساب سوپر داشته باشیم

تاریخ انتشار : 1402/01/22 - 12:45

برای آرامش در دوران بازنشستگی، چقدر باید در حساب سوپر داشته باشیم

صدای استرالیا- آمارهای تازه نشان می‌دهد استرالیایی‌هایی که به دنبال بازنشستگی با حداقل مزایا، باید ۱۰۰ هزار دلار در صندوق […]

برای آرامش در دوران بازنشستگی، چقدر باید در حساب سوپر داشته باشیم

صدای استرالیا- آمارهای تازه نشان می‌دهد استرالیایی‌هایی که به دنبال بازنشستگی با حداقل مزایا، باید ۱۰۰ هزار دلار در صندوق بازنشستگی خود داشته باشند.

بر اساس آخرین استاندارد بازنشستگی اتحادیه صندوق‌های بازنشستگی (ASFA)، این رقم برای یک زوج در حدود ۴۵۱۰۶ دلار در سال و برای یک فرد مجرد بین ۶۵ تا ۸۴ سال، ۳۱۳۲۳ دلار در سال است.

با این حال، اگر کسی بخواهد دریافتی‌اش بیش از حداقل تعیین شده باشد و راحت‌تر زندگی کند، رقم پس‌انداز بازنشستگی به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

کسانی که می‌خواهند به راحتی بازنشسته شوند باید حداقل شش برابر این مبلغ را در حساب خود داشته باشند. توصیه ASFA برای موجودی زوج‌ها مبلغ ۶۹۰ هزار و برای مجردها ۵۹۵ هزار دلار  است. این رقم معادل سالانه ۶۹۶۹۱ دلار برای زوج‌ها و ۴۹۴۶۲ دلار برای مجردهاست.

استاندارد ASFA همچنین مشخص می‌کند که با توجه به محدود شدن میزان دریافتی از سوی دولت، یک فرد یا یک زوج به مستمری بازنشستگی دولتی دسترسی خواهند داشت یا نه.

برای دریافت مستمری کامل، یک زوج صاحب خانه خود هستند باید دارایی کمتر از ۴۱۹,۰۰۰ دلار داشته باشند. در صورت دارایی تا ۹۴۵ هزار دلار، بخشی از مستمری به زوج‌ها تعلق می‌گیرد.

در همین حال، اندرو ترات، مشاور برنامه‌ریزی مالی می‌گوید که با استاندارد ۷۰ هزار دلاری تعیین شده، زندگی زوج‌های بازنشسته بسیار سخت خواهد بود.

به گفته وی، بیشتر زوج‌ها برای داشتن یک سبک زندگی متوسط، ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دلار در سال لازم دارند.

ترات معتقد است کسانی که می‌خواهند راحت بازنشسته شوند باید حداقل یک میلیون دلار در حساب سوپر خود داشته باشند.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه