وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » بحران خودکشی بومیان استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/03/13 - 15:15

بحران خودکشی بومیان استرالیا

صدای استرالیا - از آغاز سال جاری میلادی در هر هفته سه نفر از بومیان استرالیا اقدام به خودکشی کرده‌اند.

بحران خودکشی بومیان استرالیا

صدای استرالیا – از آغاز سال جاری میلادی در هر هفته سه نفر از بومیان استرالیا اقدام به خودکشی کرده‌اند.

از ابتدای سال جاری تا اول ماه می یعنی ظرف ۵ ماه  ۷۷ نفر از بومیان استرالیا اقدام به خودکشی کرده‌اند که فقط ۵ مورد آن در هفته گذشته بوده است.

از میان افرادی که با خودکشی به زندگی خود پایان داده‌اند، ۷۴ نفر در فقر زندگی می‌کرده‌اند، ۷۱ نفر در خانه‌های اجتماعی به سر برده و ۳ نفر نیز در شرایط ناهنجار زندگی می‌کردند.

نیمی از افرادی که خودکشی کرده اند افراد زیر ۲۶ سال بوده‌اند و ۲۰ نفر از آنها را افراد کم سن سالی که زیر ۱۲ سال داشته‌اند تشکیل می‌دهند.

«جده کولارد» با ۱۵ سال سن اولین نفری بود که در ایام سال نو دست به خودکشی زد. این دختر نوجوان با مادر خود در تانزویل در شمال کوئیزلند زندگی می‌کرد. وی یکی از هشت نوجوان بومی استرالیا بود که ظرف ۳ هفته اقدام به خودکشی کرده بودند.

به گفته «گری گئورگاتوس» از مسئولان سابق «خدمات پاسخ های بحرانی بومیان ملی» استرالیا، مرگ این نوجوان‌ها تائیدی است بر عمیق‌تر شدن بحران خودکشی.

وی می‌گوید با خانواده‌ای دیدار داشته که کودک ۹ ساله‌شان را به دلیل خودکشی از دست داده‌اند و یا خانواده دیگری که شاهد خودکشی کودک ۶ ساله‌اشان بوده‌اند.

به گفته گئورگاتوس، یک سوم از خودکشی‌های انجام شده در استرالیا در کوئیزلند رخ داده‌اند و ۴۰ درصد از کودکانی که در سال گذشته در استرالیا دست به خودکشی زده‌اند از بومیان این کشور بوده‌اند.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه