وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » با چهره‌های سال استرالیا آشنا شوید

تاریخ انتشار : 1398/11/09 - 11:39

با چهره‌های سال استرالیا آشنا شوید

صدای استرالیا- یک چشم پزشک، یک ورزشکار زن، یک فعال در زمینه امور نوجوانان و یک پزشک به عنوان چهره‌های برتر استرالیا در سال 2020 انتخاب شدند.


صدای استرالیا- یک چشم پزشک، یک ورزشکار زن، یک فعال در زمینه امور نوجوانان و یک پزشک به عنوان چهره‌های برتر استرالیا در سال ۲۰۲۰ انتخاب شدند.

مراسم معرفی چهره‌های سال استرالیا که به دلیل اقدامات شایسته خود توانسته‌اند به این عنون دست پیدا کنند روز شنبه با حضور اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا برگزار شد.

دکتر جیمز میوک که یک جراح چشم است به عنوان چهره برتر استرالیا معرفی شد. وی درسخنرانی خود در هنگام دریافت جایزه سال گفت: من آتش‌نشانان و کارکنان خدمات اورژانس را به عنوان قهرمانان واقعی استرالیا می شناسم.

دکتر میوک در سال ۲۰۰۰ بصورت مشترک در انستیتو چشم پزشکی استرالیای جنوبی واحد «چشم انداز میانمار» را راه اندازی کرد و مدتی بعد مرکز «بینایی برای همه» را بنیان نهاد. بینایی برای همه یک سازمان اجتماعی است که هدف آن ایجاد جهانی است که در آن همه توانایی دیدن را داشته باشند.

در سال های اخیر دکتر میوک اساسا بر روی مقابله با دیابت نوع دوم که عامل اصلی نابینایی در بزرگسالان است متمرکز شده است.

میوک وقتی جایزه خود را از موریسون دریافت کرد گفت: به نظر من دیابت نوع دوم موردی است که از هر ۱۰ استرالیایی یک نفر را درگیر می کند و این برای سیستم بهداشتی ما یک فاجعه است.

وی در بخش بعدی سخنانش به موضوع آتش سوزی های استرالیا و پیامدهای آن پرداخت.

اما فقط دکتر میوک نبود که به عنوان چهره سال استرالیا معرفی شد.

نفر بعدی که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت برنی شیکشفت بود که به عنوان قهرمان ملی استرالیا معرفی شد.

شیکشفت به دلیل کار در خصوص جوانان بومی محروم و بازمانده از تحصیل به این عنوان دست یافته است.

در سال ۲۰۰۶ بعد از آنکه شیکشفت گرفتاری کودکان را در زادگاه خود در آرمیدال نیوساوت ولز مشاهده کرد “بلک ترک” را که یک سازمان غیر دولتی فعال در امر مرتبط کردن کودکان با تحصیل، خانواده و جوامع دیگر بود، راه اندازی کرد.

از آن سال تا کنون این فعالیت با حمایت‌هایی از جانب دادستان‌ها، پلیس و شهرداران همراه شده است. این سازمان همچنین موجب کاهش ۳۸ درصدی جرایم جوانان در آرمیدال شده است.

شیکشفت در این رابطه می‌گوید: برای من کودکان صادق ترین وسیله سنجش جامعه هستند.

نفر دیگری که به عنوان چهره سال استرالیا برگزیده شده «اش بارتی» برترین تنیس باز زن جهان است.

اش بارتی به عنوان جوان برتر استرالیا معرفی شد. وی که ۲۳ سال دارد و اهل ایپسویچ کوئینزلند است اولین زن استرالیایی است که بعد از «اوون گولاگونگ کاولی» توانسته در تنیس زنان جهان مقام کسب کند.

اش بارتی وقتی جوان تر بود شش مقام در انجمن تنیس زنان کسب کرده بود.

چهره‌های سال استرالیا نفر چهارمی نیز داشت و این شخص کسی نیست جز پروفسور جان نیونهام. پروفسور نیونهام یکی از پیشروترین متخصصان جهان در امر جلوگیری از «تولد پیش از موعد» است. اقدامات او سبب کاهش هشت درصدی زایمان های زود رس در استرالیای غربی شده است.

پروفسور نیونهام می گوید وقتی که یک پزشک جوان بودم به زندگی قبل از تولد علاقه پیدا کردم و در مورد تاثیراتی که کوچک ترین اتفاقات زندگی قبل از تولد می تواند بر کل زندگی انسان داشته باشد تحقیق کردم.

نیونهایم در ادامه گفت: معتقدم یک قاره کشف نشده را کشف کرده ام، و مابقی عمر خود را صرف کاوش در مورد آن می کنم. ۸ درصد از استرالیایی پیش از زمان اصلی تولد، به دنیا می آیند و در میان جمعیت بومیان این میزان دو برابر است. در استرالیای غربی نشان دادیم که این میزان می تواند کاهش بیابد و زندگی بسیاری از مردم ارتقاء بیابد. این امر اکنون تلاش همه جامعه است و من بسیار مفتخرم که این جایزه، تلاش ها در این زمینه را رواج می دهد.

منبع: ای بی سی نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه