وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » با وجود شیوع کرونای جدید استرالیا مرزهایش را به روی انگلیسی‌ها نمی‌بندد

تاریخ انتشار : 1399/10/04 - 3:19

با وجود شیوع کرونای جدید استرالیا مرزهایش را به روی انگلیسی‌ها نمی‌بندد

صدای استرالیا - به رغم شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در بریتانیا، استرالیا مقررات مسافران بین‌المللی ورودی از این کشور را تغییر نخواهد داد.


صدای استرالیا – به رغم شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در بریتانیا، استرالیا مقررات مسافران بین‌المللی ورودی از این کشور را تغییر نخواهد داد.

پل کلی، افسر ارشد پزشکی استرالیا گفت که استرالیا همچنان از مسافران بین‌المللی ورودی از بریتانیا استقبال خواهد کرد و در حالی که مقامات شیوع جدید ویروس را تحت بررسی دارند، این مساله تهدیدی جدی برای جامعه استرالیا ایجاد نخواهد کرد.

پروفسور کلی گفت: اعتقاد نداریم که دلیلی برای تغییر ترتیبات مرزی در ارتباط با افرادی که از بریتانیا می‌آیند داشته باشیم.

وی افزود: این مساله به خود بریتانیا مربوط است؛ ولی ما اینجا در استرالیا، روش خود را در مواجهه با مسافران خارجی داریم که شامل سیستم قرنطینه هتلی است و در کنترل هر ویروسی که از سایر نقاط جهان وارد شود، بسیار کارآمد بوده است.

کلی گفت: شواهد مقدماتی درباره ویروس جهش یافته، دلایل کافی برای تغییر محدودیت‌های مرزهای بین‌المللی به ما نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر، هیچ مدرکی حالی از تشدید بیماری، تداخل با واکسن و تست‌های تشخیصی از سوی ویورس جدید وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تست ژنومی برای تشخیص میزان شیوع ویروس جهش یافته کرونا کافی نیست، افزود: تا کنون حدود ۱٫۵ میلیون مورد بیماری در بریتانیا گزارش شده که از ۶۹ هزار مورد تست ژنومی گرفته شده و تنها ۳ هزار مورد، مربوط به ویروس جهش یافته بوده است.

اما در اروپا، تعداد کشورهایی که مرزهای خود را به روی بریتانیا بستهاند، روبه افزایش است. تا کنون فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، بلژیک، اتریش، ایرلند و بلغارستان، ورود از انگلستان را ممنوع کرده‌اند. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز اعلام کرده که خریدها و گردهمایی‌های کریسمس در جنوب انگلستان، به دلیل گسترش سریع بیماری ناشی از گونه جدید ویروس کرونا، باید لغو شود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه