وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » با تکنولوژی جدید در عرض چهار ساعت از لندن به سیدنی سفر کنید             

تاریخ انتشار : 1398/07/11 - 13:29

با تکنولوژی جدید در عرض چهار ساعت از لندن به سیدنی سفر کنید             

صدای استرالیا- محققان انگلیسی در حال ساخت نسل جدیدی از موتور راکت هستند که با استفاده از آنها زمان سفر از لندن به سیدنی به 4 ساعت و نیم کاهش می‌یابد.


 صدای استرالیا- محققان انگلیسی در حال ساخت نسل جدیدی از موتور راکت هستند که با استفاده از آنها زمان سفر از لندن به سیدنی به ۴ ساعت و نیم کاهش می‌یابد.

 شرکت انگلیسی ریاکشن انجینز به تازگی کار ساخت موتورهای راکتی را آغاز کرده که این موتورها با هیبرید هیدروژن فعال شده و هوازی هستند.

این موتور که به اختصار SABRE نامیده می‌شود می‌تواند انقلابی در صنعت سفر ایجاد کرده و حتی روش‌های سفر کردن را نیز تغییر بدهد.

قرار است از این موتورها علاوه بر ساخت راکت‌ها، در ساخت هواپیماهای مسافری مافوق صوت نیز استفاده شود که در صورت تحقق این امر، هواپیماهای جدید در مقایسه با هواپیماهای فعلی بسیار سریعتر حرکت خواهند کرد بطوریکه مسیر لندن تا سیدنی فقط در ۴ ساعت و نیم پیموده شده و مسیر لندن به نیویورک نیز به ۱ ساعت کاهش می‌یابد.

به گفته کارشناسان سرعت مافوق صوت در خصوص این موتور یعنی آنکه سرعت آن پنج برابر سرعت صوت خواهد بود.

گفته می‌شود زمانی که از این موتور در ساخت هواپیماها استفاده شود سرعت این هواپیماهای جدید به ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که این دو برابر سرعت هواپیماهای کنکورد است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه