وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » بانک مرکزی استرالیا هشدار داد: احتمال کاهش ۱۵ درصدی قیمت مسکن در دو سال آینده

تاریخ انتشار : 1401/01/21 - 13:21

بانک مرکزی استرالیا هشدار داد: احتمال کاهش ۱۵ درصدی قیمت مسکن در دو سال آینده

صدای استرالیا- بانک مرکزی استرالیا اعلام کرد که استرالیایی‌ها باید منتظر نرخ بهره بالاتر باشند که به نوبه خود، به […]

بانک مرکزی استرالیا هشدار داد: احتمال کاهش 15 درصدی قیمت مسکن در دو سال آینده

صدای استرالیا- بانک مرکزی استرالیا اعلام کرد که استرالیایی‌ها باید منتظر نرخ بهره بالاتر باشند که به نوبه خود، به قیمت ملک ضربه خواهد زد.

بانک مرکزی استرالیا در بررسی پایداری مالی خود، اعلام کرد که هم بانک‌ها و هم وام‌گیرندگان باید گزینه سقوط احتمالی قیمت املاک را در نظر داشته باشند.

این گزارش بیان می‌دارد: پس از رشد ۲۲ درصدی قیمت خانه در کل کشور در سال ۲۰۲۱ (بالاترین رشد سالانه از اواخر دهه ۱۹۸۰ به این سو)، سرعت رشد قیمت مسکن در اکثر بازارهای کشور در اوایل سال ۲۰۲۲ تعدیل شده است و افزایش‌های آینده در نرخ بهره نیز می‌تواند روی قیمت مسکن و سایر دارایی‌ها اثر بگذارد.

بانک مرکزی با مقایسه تاریخی ارتباط بین رشد نرخ بهره و عوامل عرضه و تقاضا، پیش‌بینی کرده که یک کاهش قیمت عمده در زمینه املاک در پیش خواهد بود.

این بانک اعلام کرد: رشد ۲۰۰ واحدی در نرخ بهره می‌تواند قیمت مسکن را در یک دوره دو ساله تا ۱۵ درصد کاهش دهد.

بنا به گزارش بانک مرکزی استرالیا، نرخ‌های بهره بالاتر، موجب افزایش مبلغ بازپرداخت وام‌گیرندگان می‌شود و این موضوع، قدرت استرالیای‌‌ها را در باز پرداخت بدهی پایین می‌آورد؛ به ویژه اگر درآمدها همراه با نرخ بهره رشد نکند.

این بانک می‌افزاید: بسیاری از خانوارها در سال‌های اخیر وام‌های مسکن بالایی گرفته‌اند و حالا در معرض بازپرداخت بالاتر بدهی‌ها قرار می‌گیرند که می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌کرد آنها شود.

بنا به اعلام این بانک، سختگیرانه‌تر کردن استانداردهای وام‌دهی، مانند آنچه که سال گذشته از سوی اداره مقررات احتیاطی استرالیا (APRA) در انجام شد، می‌تواند مفید باشد و ریسک‌های مرتبط با نسبت بالای بدهی به درآمد را کاهش دهد.

منبع: یاهو فایننس

 


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه