وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » بالاترین زیان در هشت سال؛ زیان تاریخی پست استرالیا به دلیل نامه‌رسانی

تاریخ انتشار : 1402/06/11 - 7:03

بالاترین زیان در هشت سال؛ زیان تاریخی پست استرالیا به دلیل نامه‌رسانی

صدای استرالیا– شرکت پست استرالیا نخستین بار از سال ۲۰۱۵ تا کنون با زیان مواجه شده که دلیل عمده آن، […]

بالاترین زیان در هشت سال؛ زیان تاریخی پست استرالیا به دلیل نامه‌رسانی

صدای استرالیا– شرکت پست استرالیا نخستین بار از سال ۲۰۱۵ تا کنون با زیان مواجه شده که دلیل عمده آن، سرویس نامه‌رسانی این شرکت عنوان شده است.

در سال منتهی به ۳۰ ژوئن امسال، پست استرالیا در مجموع زیان پیش از کسر مالیات ۲۰۰ میلیون دلاری را ثبت کرده است. اما سرویس تحویل نامه این شرکت به تنهایی ۳۸۴ میلیون دلار زیان کرده که ۵۰ درصد بیش از سال گذشته است.

این شرکت با ارایه مستندات نوسازی خدمات پستی به دولت، اعلام کرده که خدمات تحویل نامه دیگر کسب و کاری پایدار نیست.

شرکت پست استرالیا کاملا تحت مالکیت دولت است و خدمات روزانه تحویل نامه به ۹۸ درصد از نقاط تحویل، یکی از تعهدات اصلی خدمات اجتماعی آن است.

اما از آنجا که استفاده از نامه کاهش یافته، هزینه ارایه این سرویس از درآمدی که کسب می‌کند بیشتر است. بنابراین این شرکت سعی دارد از طریق لابی با دولت، بخش از این وظایف را از دوش خود بردارد.

بنا به اعلام پست استرالیا هم اکنون هر خانوار استرالیایی در هفته ۲٫۲ نامه در آدرس خود دریافت می‌کند و انتظار می‌رود که این عدد در طول ۵ سال آینده به نصف کاهش یابد. در حالی که این آمار در سال ۲۰۰۸ تعداد ۸٫۵ نامه در هفته بود.

این شرکت گفته است که علاوه بر کاهش نرخ ارسال نامه، ساخت‌وسازهای جدید موجب افزایش آدرس‌های پستی می‌شود که این مساله در آینده زیان سرویس تحویل نامه را افزایش خواهد داد.

کاهش نامه‌نگاری سنتی، یک پدیده جهانی است و پست استرالیا نیز در پی آن است که از راه‌حل‌های تجربه شده بین‌المللی در این زمینه استفاده کند.

به عنوان مثال شرکت پست نیوزیلند، از سال ۲۰۱۶ به این سو، تحویل نامه را به هر دو روز کاری یک بار محدود کرده و شرکت‌های پست نروژ، سوئد و دانمارک، نامه‌ها را هر سه روز یکبار تحویل می‌دهند.

پست استرالیا اعلام کرده که تعهدات خدمات اجتماعی در سال منتهی به ۳۰ ژوئن، برای این شرکت ۴۴۲ میلیون دلار هزینه داشته که ۲۷ درصد بیش از سال گذشته است.

این تعهدات شامل حفظ حداقل ۴۰۰۰ شعبه پست در سراسر کشور می‌شود که حدود ۲۵۰۰ شعبه آن در مناطق دور افتاده و روستایی است.

منبع: news.com.au


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه