وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » بازگشت به یک ابتکار قدیمی؛ استفاده از بطری شیر برای یافتن افراد گمشده در استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/03/21 - 13:04

بازگشت به یک ابتکار قدیمی؛ استفاده از بطری شیر برای یافتن افراد گمشده در استرالیا

صدای استرالیا- شاید باور کردنش سخت باشد اما می توان از بطری های شیر برای یافتن افراد گمشده استفاده کرد.

بازگشت به یک ابتکار قدیمی؛ استفاده از بطری شیر برای یافتن افراد گمشده در استرالیا

صدای استرالیا- شاید باور کردنش سخت باشد اما می توان از بطری های شیر برای یافتن افراد گمشده استفاده کرد. ابتکاری که در دهه ۱۹۸۰ جواب داده بود و بر اساس آن تصویر افراد گمشده بر روی بطری ها و پاکت های شیر چاپ می شد و در آن زمان تبدیل به یک کمپین جهانی شده بود قرار است بار دیگر در استرالیا مورد استفاده قرار بگیرد.

در همین رابطه شرکت شیر کانبرا با همکاری پلیس فدرال استرالیا تصویر چهره ۱۲ نفر را که مدت زمان زیادی است گم شده اند بر روی بطری های یک لیتری شیر چاپ می کند.

اجرای این طرح از هفته جاری آغاز شده و به مدت ۶ هفته جریان خواهد داشت تا نظر افکار عمومی را درباره استرالیایی های مفقود شده جلب کرده و به یافتن آنها کمک کند.

«دبی پلاتز» مشاور کمیسیونر پلیس فدرال استرالیا می گوید که این ابتکار جامعه را به زمان پیش از رواج آگهی های شبکه های اجتماعی می برد. زمانی که گزارش افراد گم شده در محل هایی به نمایش گذاشته می شد که توجه تعداد زیادی از مردم را جلب کند. امیدواریم که این روش آزمایش شده موجب آغاز بحثی جدید در جامعه در خصوص افراد گم شده و اینکه که جامعه چگونه می تواند در پیدا کردن آنها نقش ایفا کند، شود.

«ری جانسون» از مقامات شهری کانبرا می گوید: پلیس هم اکنون چشم به اقدام مردم در خرید شیرهایی که توسط «کپیتال چیلد فودز استرالیا» تولید می شود، دارد. ما منتظر تلاش مردم برای بیاد آوردن هر چیزی که بتواند کمکی به روشن شدن وضعیت گم شدگان بکند هستیم.

جانسون در ادامه گفت: خانواده هایی هسستند که در برخی موارد ده ها سال است منتظر خبری از عزیزان خود هستند. این کمپین جدید وسیله دیگری است که ممکن است اطلاعاتی حیاتی برای بازرسان در مورد هر یک از آن ۱۲ نفر ارائه کند. هر کسی که تصویرهای روی بطری های شیر را شناخت با پلیس تماس بگیرد.

ایده چاپ عکس افراد گم شده روی پاکت های شیر اولین بار در سال ۱۹۸۴ در آمریکا به عنوان راهی برای جلب توجه مردم در مورد گم شدن یک کودک مورد استفاده قرار گرفت.

تصویر اولین کودکی هم که روی پاکت های شیر چاپ شد عکس «اتان پاتز» کودک شش ساله ای بود که در سال ۱۹۷۹ در منهتن وقتی به تنهایی به سوی ایستگاه سرویس مدرسه رفته بود، گم شده بود.

در آن زمان هیچ سیستمی برای اطلاع دادن به مردم درباره جزئیات مربوط به افراد گم شده وجود نداشت از همین رو بر روی پاکت های شیر مشخصات کودکان گم شده و آخرین لباسی که بر تن آنها بوده چاپ می شد.

نکته غم انگیر آنکه جنازه اتان هیچوقت پیدا نشد اما فردی بنام «پدرو هرناندز» متهم به ربودن و قتل وی گردید که در سال ۲۰۱۷ محکوم شد.

استفاده از تصویر کودکان گم شده بر روی پاکت های شیر منجر به راه اندازی «سیستم هشدار آمبر» شد که امروز در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: نیوز استرالیا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه